کارآفرین بسیجی که با حمایت بسیج سازندگی بافق توانسته برای اولین بار در خاورمیانه نوشابه گازدار از خرما تولید کند، گفت: از زمانی که به جبهه می‌رفتیم یاد گرفتیم که خواستن توانستن است و ...
کد خبر: ۹۵۷۶۰۲۰
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

کارآفرین بسیجی که با حمایت بسیج سازندگی بافق توانسته برای اولین بار در خاورمیانه نوشابه گازدار از خرما تولید کند، گفت: از زمانی که به جبهه می‌رفتیم یاد گرفتیم که خواستن توانستن است و اگر زمانی به زمین هم خوردیم اگر مقاومت و استقامت کنیم قطعاً پیروز و موفق خواهیم شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ جانباز و کارآفرین بافقی که در دوران دفاع مقدس در میدان نبرد نظامی با دشمنان حاضر شده و امروز نیز باری دیگر با همان روحیه بسیجی و جهادی با حمایت بسیج سازندگی در این سنگر به مقابله با دشمن و جنگ اقتصادی برخواسته است.

حسن محمدی؛ مدیرعامل کارخانه فرآوری خرما در بافق با حمایت بسیج سازندگی شهرستان، برای اولین بار در خاورمیانه نوشابه گازدار از خرما تولید کرده است.

وجود بیش از ۲ هزار هکتار نخلستان در بافق زمینه را برای تولید محصولات خرمایی فراهم کرده و در این واحد تولیدی، علاوه بر تولید نوشابه خرما، محصولات دیگری نظیر شیره خرما، قهوه خرما و شکلات خرمایی نیز تولید می‌شود که محصولات این واحدتولیدی با کیفیت بالا به کشور‌های روسیه، عمان و امارات و استان‌های کرمان، تهران ویزد صادر می‌شود.

دراین باره گفت و گویی اختصاصی با کارآفرین بسیجی انجام شده تا از اراده خویش برای حضور دوباره در میدان نبرد با دشمنان بگوید؛ که در ادامه می‌خوانید:

بسیج بافق:در چه سالی به منطقه جنگی اعزام ودلیل حضورتان در جبهه چه بود؟
از سال ۱۳۶۱ لغایت ۱۳۶۵ به مدت ۲۰ ماه به صورت بسیجی و داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کردم و هدفم در آن زمان پاسخ به ندای رهبر فقیدانقلاب حضرت امام (ره) و همچنین حفاظت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت اراضی آن بود.

بسیج بافق:چه شد بار دیگر در میدان جنگ، البته این‌بار جنگ اقتصادی حاضر شدید؟
با توجه به اینکه در شهرستان بافق به خاطر اجرای طرح نخیلات تولید خرما با کیفیت بالا و نبود کارخانه‌ای که بتواند حاصل یک سال تلاش و رنج کشاورزان را فراوری و به بازار عرضه کند و همچنین با توجه به معدنی بودن منطقه کارگاه و کارخانه‌های زیادی که بتواند نیروی کارخانه‌ها را جذب نماید وجود نداشت؛ بر آن شدم تا این کارخانه را تاسیس نمایم ضمن اینکه هم اکنون نام شهر زیبای بافق در دیگر شهرستان‌ها و چندین کشور به واسطه صادرات و انتخاب برند‌های پیکسر که از پیسک درخت خرما گرفتیم و کُلفی میکس (قهوه هسته خرما) که از کلفی (هسته خرما) گرفتیم خودنمایی می‌کند.

بسیج بافق:تفاوت این دوران با دوران دفاع مقدس در چیست؟
در دوران دفاع مقدس همه و همه به فکر حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند از آن پیرزن روستایی که با اهدا تخم مرغ‌های خود به جبهه گرفته تا آن رزمنده دلاور و شهدای عزیزی که با نثار جان خود در جبهه‌ها همه تحت فرمان حضرت امام آن نهال انقلاب را همینک به درخت تنومندی تبدیل کردند.

بسیج بافق:در مورد فعالیت‌های خود توضیح دهید.
فعالیت ما در زمینه تولید محصولات سلامت محور خرمایی است به گونه‌ای که همینک ۲۰ نوع محصول و فرآورده خرمایی داریم.

بسیج بافق:هدف از تولید این محصول و دیگر محصولات چه بود؟
در وهله اول کمک به کشاورزان منطقه و تولید محصولات سلامت محور با توجه به اینکه مصرف این محصولات سلامت محور و جایگزین کردن آن با محصولات شیمیایی می‌تواند کمک به سلامت جامعه کند و در وهله دوم؛ با توجه به اینکه شهربافق شهر معدنی است و در معادن از نیروی کار خانم کمتر استفاده می‌شود می‌تواند با احداث چنین کارخانه‌هایی زمینه‌های اشتغال بانوان بزرگوار را نیز فراهم کرد.

بسیج بافق:در کارگاه خود برای چند نفر اشتغال ایجاد کرده اید؟
در حال حاضر و علی رغم مشکلات ۵۸ نفر در زمینه تولید فرآورده‌های پیکسر و حدود ۳۰ نفر در زمینه تولید نوشابه گازدار طبیعی به صورت مستقیم و قریب یکصدنفر هم به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

بسیج بافق:به نظر شما در وضعیت کنونی کشور چگونه می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد؟
به نظر من با حمایت از بخش تولید چه از نظر مادی یعنی تخصیص تسهیلات و آسان کردن شرایط صادرات می‌توان در زمینه تحقق شعار سال گام‌های خوبی برداشت؛ که خوشبختانه بسیج سازندگی شهرستان بافق ما را در این زمینه همراهی نموده است.

بسیج بافق:تحریم‌ها تا چه اندازه بر فعالیت شما تاثیر داشته و چگونه توانستید مشکلات ناشی از آن برطرف کنید؟
اگر مسئولین و دست اندرکاران به کمک بخش تولید بیایند و در زمینه مشکلات تولید کننده را یاری کنند تحریم‌ها هیچ اثری در فعالیت‌ها نخواهد داشت؛ البته اگر بخواهند.

بسیج بافق:راز موفقیت خود را در چه می‌دانید؟
توکل به خداوند بزرگ و اینکه اگر نیت در کار خیر باشد قطعاً خداوند کمک می‌کند.

بسیج بافق:بسیجی بودن تا چه حدی به موفقیتتان کمک کرده است؟
از زمانی که به جبهه می‌رفتیم یاد گرفتیم که خواستن توانستن است و اگر زمانی به زمین هم خوردیم اگر مقاومت و استقامت کنیم قطعاً پیروز و موفق خواهیم شد.

بسیج بافق:حمایت مسؤولان از شما تا چه حدی بوده و انتظارتان از آن‌ها چیست؟
از مسئولین استان و شهرستان تشکر می‌کنم که هر زمان مشکل یا گرفتاری داشتیم با مراجعه به آن‌ها اولاً با روی باز پذیرا بودند و در حد توان خود اگر توانستند کاری انجام داده و مشکل را مرتفع و اگر هم نتوانستند قول آن را به ما دادند و ما را امیدوار کردند. از بسیج سازندگی شهرستان بافق که با کمک‌های مادی ومعنوی خود از جمله اعطای تسهیلات وفراهم آوردن موقعیت جهت شرکت در نمایشگاه‌های طلایه داران بسیج به منظور معرفی محصولات شرکت، ما را یاری نمودند، سپاسگزارم.

بسیج‌بافق:چه توصیه‌ای به جوان‌ها دارید؟
توصیه‌ای به جوان‌ها ندارم؛ اما خواهشی که دارم این است، خود را بند دولت و معادن نکنند اگر با توجه به استعداد و توانی که دارند در زمینه تولید فکر جدید و کارآفرینی تلاش کنند؛ قطعاً آینده روشن‌تر در انتظارشان است هرچند تولید هم مشکلات خاص خود را دارد.

الهام نصیرزاده بافقی



ارسال نظرات
آخرین اخبار