خبرهای داغ:

حافظه مشترک مردم و سربازان وطن؛ وقتی هدف اهتزاز یک پرچم باشد

حافظه مشترک مردم و سربازان وطن؛ وقتی هدف اهتزاز یک پرچم باشد
هواداران یکی از مهمترین ارکان ورزش قهرمانی محسوب می‌شود و بنای این حوزه بر مبنای حضور هواداران چیده شده است. به واسطه حضور هواداران ورزش دیگر تنها جنبه تفریحی ندارد و به یک صنعت تبدیل شده است. صنعتی که به خصوص در فوتبال می‌توان نقش هواداران را در پیشبرد آن احساس کرد.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۴۸
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

هواداران با حمایت از تیم مورد علاقه خود، انگیزه، اعتماد به نفس و احساس تعلق به بازیکنان را افزایش می دهند. برخی از پژوهش ها نشان داده اند که هواداران می توانند تفاوت قابل توجهی در نتیجه مسابقات فوتبال ایجاد کنند.

در کشورمان ایران، هواداران به شکل متعصبانه‌ای تیم‌ های مورد علاقه خود را حمایت می‌ کنند. دربی پایتخت اوج حضور پررنگ هواداران در یک مسابقه فوتبال است؛ اما زمانی که بازی‌های ملی برگزار می‌شود تنها ۳ رنگ پرچم کشورمان اهمیت پیدا می‌کند.


هوادار آبی و قرمز و سبز و زرد در کنار هم و با یک صدای واحد تیم ملی کشورمان را تشویق می‌کنند. حمایت هواداران ایران از تیم‌های ملی کشورمان را در مسابقات مختلف همچون جام های جهانی و مسابقات جام ملت‌های آسیا بارها مشاهده کرده‌ایم.


به راستی لقب یار دوازدهم برازنده هواداران کشورمان است. تیم های ملی ایران و به خصوص تیم ملی فوتبال در هر رویداد بین‌المللی که در کشورهای مختلف برگزار شده تنها نبوده‌ اند و عرق و تعصب ملی هموطنانمان یاریگر آنها بوده است.

جام جهانی قطر نمونه عینی از حمایت غیرتمندانه و خودجوش هواداران کشورمان از تیم ملی فوتبال ایران بود. در شرایطی که در ایام برگزاری این رقابت ها بدخواهان ایران اسلامی تلاش کردند واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر نشان دهند و به رسانه های بین المللی اینطور القا کنند که در ایران کسی تیم ملی را دوست ندارد و عده ای وطن فروش به دنبال اهداف ننگین خود بودند تعداد زیادی از مردم کشورمان تنها برای اینکه این وطن فروشان به اهداف خود دست پیدا نکنند راهی قطر شدند تا تیم ملی تنها نماند.

این روزها یکبار دیگر حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا باعث ایجاد یک اتحاد ملی شده است. اتحاد ملی که باعث شد این تیم بتواند نتیجه‌ای خارق العاده مقابل تیم قدرتمند ژاپن کسب کند و با شکست این تیم راهی نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شود. پس از این بازی بود که ملی پوشان در صحبت‌های خود به نقش پررنگ مردم در موفقیت آنها اشاره کردند.

این حمیت ملی نشان دهنده یک واقعیت مهم است. هر چقدر دشمنان قسم خورده این مرز و بوم تلاش کنند بذر ناامیدی را در کشورمان بکارند اما مردم غیور کشورمان اجازه چنین شیطنت‌های را به آنها نمی‌دهند.

با حضور مردم در صحنه های حساس یک حافظه مشترک میان آنها و همه کسانی که سربازان کشورمان در حوزه‌های مختلف اعم از ورزشی، فرهنگی، سیاسی و ... هستند ایجاد شده است که در نهایت منتج به اهتزاز پرچم ایران اسلامی در نقاط مختلف دنیاست.

یادداشت سردبیر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار