زنجان-فرماندار زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار در استان زنجان ۱۸ الی ۱۹هزار رای اولی وجود دارد،گفت:امیدواریم با اقبال و استقبال این عزیزان برای مشارکت در سرنوشت کشور مواجه شویم.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۴۵
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷

حدوداً ١٩هزار رای اولی در زنجان امسال پای صندوق رای می روند

پرویز خالقی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد:مقدمات برگزاری انتخابات از زمستان سال گذشته در کشور واستان شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه با دستور وزیر کشور مبنی بر اینکه از ۱۶مرداد ماه سال جاری پیش ثبت نام داوطلبان آغاز شد،تصریح کرد: بیش از ۴۶۰ نفر در شهرستان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان وطارم پیش ثبت نام کردند که از این تعداد  ۲۲۰ نفر در مرحله نهایی و اصلی ثبت نام خود را قطعی نمودند.

 

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات وظیفه وزارت کشور است،گفت:  تامین امنیت و برگزاری انتخابات دو وظیفه اصلی مجری انتخابات یعنی وزارت کشور است اما قانون انتخابات همه دستگاه های دولتی و نهادهای مرتبط را موظف کرده تا همکاری لازم را در زمینه تامین نیروی انسانی و تجهیزاتی داشته باشند.

 

خالقی تاکید کرد: تابه امروز که مرحله تمهید مقدمات بوده در استان زنجان نیز شاهد همکاری نسبتا مطلوب دستگاه ها بوده ایم.

 

وی با اشاره به تعداد شعبات اخذ رای در شهرستان زنجان و طارم تصریح کرد:برای حوزه زنجان و طارم ۳۳۱ شعبه در نظرگرفته شده که از این تعداد ۲۷۶شعبه برای زنجان و مابقی برای طارم است.

 

این مسئول ادامه داد:به عبارتی  ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار یا ۱۹۴شعبه شهری و ۱۳۷ شعبه روستایی برای شهرستان های زنجان و طارم در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار زنجان با بیان اینکه از تعداد ۲۲۰ ثبت نام کننده نهایی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۱۲۴نفر پس از بررسی در مرحله اول مورد تایید قرار گرفتند،خاطرنشان کرد:بعد از اعتراض نیز ۱۲ نفر به این تعداد افزوده شده و در حال حاضر ۱۳۶ نفر مورد تایید نهایی واقع شدند به عبارت دیگر به ازای هر کرسی ۶۸نفر با یکدیگر رقابت می کنند.

 

خالقی با بیان اینکه تا ۱۹بهمن ماه فرصت بازبینی مجدد صلاحیت ها وجود دارد،گفت: قطعا تا زمان فوق امکان تغییر در آمار وجود دارد.

 

وی در ادامه در رابطه با تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان پس از ثبت نام اذعان کرد:در این رابطه ۴مورد درخواست تغییر از مبدا دیگر به مقصد حوزه انتخابیه شهرستان زنجان داشتیم که به هیات اجرایی ارسال و مورد تایید قرار گرفت همچنین یک مورد تغییر درخواست از مبدا زنجان به حوزه انتخابیه دیگر بود که مورد بررسی قرار گرفته است.

 

فرماندار زنجان تاکید کرد:تا ١۵ روز قبل از برگزاری انتخابات فرصت  تغییر حوزه انتخابیه برای داوطلبان وجود دارد اما خواهشمندیم داوطلبان  این کار را به روزها و ساعتهای پایانی موکول نکنند.

 

خالقی در ادامه با بیان اینکه میزان رای یک فرد در حوزه های مختلف می تواند تاثیرگذار باشد،افزود: اولا به اهمیت و جایگاه انتخابات در قانون اساسی دقت کنیم و همچنین تاثیرگذاری این انتخابات بر سرنوشت کشور و ملت را مدنظر قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه مردم صاحبان انقلاب هستند،خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در حوزه مشروعیت و پشتوانه نظام حائز اهمیت خاصی است همچنین برای مجریان انتخابات اینکه کدام نماینده منتخب انتخابات باشد مهم نیست بلکه مشارکت حداکثری مهم است.

 

خالقی با اشاره به اینکه طبق آمار در استان زنجان ۱۸ الی ۱۹ هزار رای اولی وجود دارد،گفت:امیدواریم با اقبال و استقبال این عزیزان برای مشارکت در سرنوشت کشور مواجه شویم. 

 

فرماندار زنجان در پایان با اشاره به اینکه موظفیم حتی در دورترین نقاط صندوق های اخذ رای واقع شود که این مهم با استفاده از خودروهای کمک دار امکان پذیر است،یادآور شد: در نقاطی از استان وشهرستان که آنتن دهی با مشکل مواجه است شعب سیار آنتن دهی برقرار می شود تا همه بتوانند در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور نقش داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظرات