خبرهای داغ:

حوزه علمیه خود را با تحولات علمی دنیا به‌روز کند / دزفول شهری با ظرفیت‌های علمی عظیم اما به خوبی معرفی نشده است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه،دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: دنیای کنونی در چند دهه اخیر به‌ویژه ۱۰ سال گذشته دچار تحولات علمی فراوانی شده است که حوزه علمیه نیز باید خود را با این تحولات به‌روز کند.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۱۱
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

وی با بیان اینکه امروز با مسائلی پیرامون حکمرانی مواجه هستیم افزود: فقه نظام اجتماعی، ‌سیاسی، فرهنگی و ‌تربیت از جمله مسایل دنیای امروز است. حوزه‌های علمیه اگر پا به پای مسایل حکمرانی و نظامات جدید حرکت نکنند، از زمانه خود عقب می مانند.

 

وی با بیان اینکه فقه شیعی زنده و پویاست ادامه داد: فلسفه فرهنگ، فقه نظام فرهنگ و الگوی حکمرانی فرهنگی مباحث جدیدی به شمار می رود که تاکنون کمتر به آنها ورود شده است.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه دزفول در گذشته نه چندان دور جزو حوزه‌های ممتاز بوده است ادامه داد: امروز مهمترین ماموریت متولیان این حوزه ارتقا به جایگاه رفیع علمی گذشته است.

 

وی با بیان اینکه تجلیل از عالم ربانی مرحوم آیت الله قاضی دزفولی اقدامی ارزشمند است، گفت: این عالم مجاهد در تربیت طلاب بسیار اهتمام داشت و در زیر موشک‌باران نیز درس و بحث با طلبه‌ها را متوقف نکرد.

 

آیت الله سیدعلی شفیعی،نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری: 

 

دزفول به برکت مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های مرحوم آیت الله قاضی دزفولی در زیرموشک‌باران‌ها زنده ماند و افتخار آفرین شد.

 

دزفول شهری با ظرفیت‌های علمی عظیم اما به خوبی معرفی نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه مردم دزفول در همه برهه‌های تاریخی به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌اند بیان کرد: دزفول شهر علمای اعلام و شهر شیخ اعظم مرتضی انصاری است که در دامن این شهر علمای برجسته ای به جهان اسلام معرفی شد. 

 

نیازهای کنونی جامعه متفاوت از گذشته و وظایف روحانیون نیز متناسب با این تغییر، با گذشته متفاوت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشند ادامه داد: مرحوم آیت الله قاضی دزفولی در میدان مبارزه با رژیم ستمشاهی ایستاد.

 

تعداد زیاد شهدای طلبه نشان می دهد که روحانیون در راه دفاع از انقلاب و اسلام ابایی از تقدیم جان ندارند.

 

وی با بیان اینکه دزفول شهر علم و فقاهت است افزود: دزفول علمای بزرگ و مجتهدان اعلم شناخته شده در مجامع علمی دارد که باید این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی شود.

 

بهرامپور،امام جمعه دزفول: 

 

این عالم ربانی استوانه ای از علم، اسوه ای از صبر و مقاومت، ‌عالمی ربانی، مجاهدی نستوه و ذوب در ولایت بود.

 

این عالم برجسته، در مقاومت مردم زیر موشک باران دشمن بعثی در دوران جنگ تحمیلی نقش محوری داشت.

 

قاضی دزفولی،مسئول حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی: 

 

موشک‌ها و تهدیدها در جنگ تحمیلی نتوانست موجب شود این عالم مجاهد دزفول را ترک کند و این حضور موجب دلگرمی رزمندگان و مردم بود.

 

این اجلاسیه فرصتی برای بازخوانی و رونمایی از مجاهدت‌های عالمان دینی بعد از انقلاب در دزفول است.

 

حوزه علمیه آیت الله قاضی در سخت ترین دوران دفاع مقدس به همت آیت الله سیدمجدالدن قاضی دزفولی تاسیس شد و در این مدت ثمرات و برکات فراوانی را به همراه داشته است.

 

دهها امام جمعه، استاد ممتاز، پژوهشگر، قاضی و عالم دینی توسط حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفولی تربیت و به جامعه علمی کشور معرفی شده است

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار