استاندار سیستان و بلوچستان:

معلمان و اساتید باید به علم روز مسلط باشند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دست اندرکاران مجموعه آموزش و پرورش هر روز باید به دنبال نوآوری باشند و اساتید و معلمان به لحاظ علمی به روز و مسلط باشند.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۱۴
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر در جمع تعدادی از فرهنگیان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: آموزش و پرورش یک مجموعه عظیم راهبردی است چرا که مسوولیت مهم تربیت نسل آینده را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای جمعیت جوان و دانش آموزانی خوب و خوش فکر است که باید با نوآوری و خلاقیت و با استفاده از روش‌های مختلف برای ارتقای سطح علمی این دانش آموزان برنامه ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزمرگی در هر مجموعه باعث شکست می‌شود، افزود: حضور مدیران و معلمان بدون برنامه‌ریزی و با روزمرگی عین سقوط است و اگر دانش آموزان بدون برنامه باشند و راهبری نشوند نمی‌توانند رشد کنند.

وی تاکید کرد: مسوولیت دست‌اندرکاران آموزش و پرورش تربیت نسل آینده است و این نقشی بسیار راهبردی برای مجموعه آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

کرمی افزود: عملکرد مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که فارغ التحصیل کارآفرین تحویل جامعه دهد و کسی که فارغ التحصیل می‌شود باید به مرحله توانمندی برای ایجاد شغل رسیده باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با اراده قوی و با استفاده از منابع و امکانات موجود و برنامه‌ریزی درست مشکلات را حل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری باید از ظرفیت دانش آموزان برای انجام برخی امور جمعی استفاده کنند تا بستری برای استفاده از خلاقیت و نبوغ دانش آموزان فراهم شود.

وی بیان کرد: برگزاری رقابت علمی و برنامه‌های علمی گام مهمی برای بروز استعدادهای دانش آموزان و ارتقاء سطح علمی آنهاست و مدیران باید برای اجرای این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کنند و صدا و سیما نیز در این امر همکاری داشته باشد.

کرمی تاکید کرد: نگاه توحیدی باید در همه امور باشد و اگر نگاه توحیدی حاکم باشد خدای متعال همه درها را به روی ما باز می‌کند.

وی عنوان کرد: در جلسات هیات دولت ارتقاء و حل مسائل معیشتی و تبدیل وضعیت استخدامی برخی معلمان را مطرح کردم تا با حل این مشکلات معلمان بتوانند با آرامش خاطر بیشتری در سر کلاس حضور یابند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی حق بر باطل و اراده الهی است که به کمک امت اسلامی، اسلام عزیز در دنیا پیش رود و فراگیر شود.

وی گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی دشمنان با تمام توان تلاش کردند که به طرق مختلف جلوی پیشرفت انقلاب و اهداف آن را بگیرند اما امروز پیروز میدان هستیم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم و قوی‌ترین ملت هستیم چرا که متکی به خدا هستیم و کسی که متکی به خدا باشد از هیچ قدرتی واهمه ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار