سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان اردبیل به هفت هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: سهمیه طرح ملی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این استان با اجرای موفق تعهدات سال گذشته به هفت هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۳۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان اردبیل به هفت هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت

حامد کیخسروی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار بسیج گفت: سهمیه سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی چهار هزار و ۱۰۰ واحد بود که این نهاد با معرفی ۱۰۸ درصد متقاضیان به بانک و عقد قرارداد با ۹۴ درصد متقاضیان برای ساخت مسکن کارنامه درخشانی کسب کرد.

وی افزود: برابر سهمیه جدید ابلاغ شده به هر واحد مسکونی روستایی احداث شده برابر نقشه و الگوی اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام با بهره پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

اردبیل در مقاوم‌سازی مسکن روستایی جزو پنج استان برتر کشور است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه شد و اظهار کرد: اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی جزو پنج استان برتر کشور است.

وی میانگین مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و ادامه داد: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری و معادل ۶۴ درصد است.

کیخسروی همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون بیش از ۶۵ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در اجرای تعهدات نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به غیر از شهر اردبیل گفت: بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت گروه‌ساخت و بنیادساخت وارد میدان کار شده و تعدادی از واحدهای در دست ساخت آن نیز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل، تاکنون هفت هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی ثبت نام شده که برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این متقاضیان زمین تخصیص و یا تحویل داده شده است.

نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن خلخال در دهه فجر تحویل می‌شود

وی با اشاره به آغاز روند ساخت مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان اردبیل اضافه کرد: نخستین واحدهای این طرح که با نظارت بنیاد مسکن ساخته شده در دهه فجر امسال در شهرستان خلخال تحویل متقاضیان می‌شود.

کیخسروی همچنین از صدور ۱۰۸ هزار جلد برای واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل خبر داد و با دعوت از روستاییان برای اخذ سند مالکیت واحدهای مسکونی خود افزود: این طرح با همکاری اداره کل بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان آغاز شده و مراحل نقشه‌برداری و صدور سند رایگان با نظارت این ۲ نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین ساخت مسکن محرومان را از جمله وظایف این نهاد ذکر و اضافه کرد: با فعال‌سازی شبکه خیرین مسکن‌ساز احداث ۴۵۰ واحد مسکونی برای محرومان آغاز شده که در مراحل مختلف اجرا و تکمیل قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار