اجرای ۲۷۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های بوشهر در دهه فجر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی بیش‌از ۲۷۰ برنامه متنوع فرهنگی - ترویجی در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۳۷
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حیدر راهب در نشست با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در دهه مبارک فجر بیان کرد: به‌مناسبت جشن ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب، بیش از ۲۷۰ برنامه فرهنگی - ترویجی در ۶۷ کتابخانه عمومی سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که از مجموع این برنامه‌ها ۱۵ برنامه به صورت شاخص و ۲۶۲ برنامه نیز در سطح کتابخانه‌ای اجرا می‌شود، هدف از برگزاری این برنامه‌ها را تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اثرگذاری مثبت در بین آحاد جامعه به خصوص نسل جوان و ترویج و تفهیم ابعاد انقلاب و ایجاد نشاط اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی و ترویج گفتمان و معارف آن است.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ها برای پاسداشت روز‌های امیدبخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار، همدلی، اتحاد، وحدت، مقاومت و در نهایت پیروزی مقتدرانه ملت سربلند ایران اسلامی برپا می‌شود

راهب عنوان کرد: نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه انقلاب، مسابقه کتابخوانی، مسابقه داستان نویسی، عکاسی، نقاشی و روزنامه دیواری، برگزاری جشن، نمایشگاه و بازنمایی کتب موضوعی، نشست‌های کتاب خوان دانش آموزی، کارگاه نقاشی و کاردستی، قصه گویی، نشست روشنگری، نمایش صحنه‌ای و نمایش عروسکی، معرفی کتاب مجازی و تولید محتوا، نشست‌های مطالعاتی و جمع خوانی، محافل ادبی و شعر خوانی، نقد و بررسی کتاب، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و آذین بندی و فضاسازی کتابخانه‌های استان از برنامه‌های شاخص این دهه در سطح کتابخانه‌های استان خواهد بود.

وی همچنین از اجرای طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب‌های امانتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن خبر داد و افزود: در این ایام میزبان علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه‌ها خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار