روسیه : آمریکا و متحدانش عامل تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند

تهران- بسیج- روسیه از آمریکا و متحدانش به دلیل دامن زدن به تنش‌ها در شبه جزیره کره انتقاد کرد و گفت که هدف واشنگتن تضعیف توسعه کشورها در منطقه هندوپاسیفیک است.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۱۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹

روسیه : آمریکا و متحدانش عامل تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره هستند

به گزارش بسیج به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه چهارشنبه گفت: اخیرا تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش قابل توجهی یافته است که امنیت و ثبات شمال شرق آسیا را تهدید می‌کند.

بیانیه این وزارتخانه افزود: تلاش‌های آمریکا و غرب برای آنکه کره شمالی را عامل افزایش تنش‌ها معرفی کنند، ادامه همان عادت قدمی غرب برای مقصر معرفی کردن دیگران است.

در این بیانیه آمده است: در واقع، اقدامات تحریک‌آمیز و تهاجمی واشنگتن، سئول و توکیو، پیونگ یانگ را بر آن داشته است تا اقداماتی برای دفاع از امنیت ملی خود اتخاذ کند.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که استفاده از تسلیحات هسته‌ای در رزمایش‌های آمریکا و متحدانش در نزدیکی مرزهای کره شمالی، دخیل کردن ناتو در تحولات منطقه و افزایش تحرکات نظامی از جمله عواملی است که به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن زده است.

این وزارتخانه افزود: ما از آمریکا می‌خواهیم که به سیاست غیرمسئولانه خود پایان دهد. این سیاست آمریکا که در قالب «راهبردهای هندوپاسیفیک» ارائه شده است موجب تضعیف توسعه کشورهای منطقه و حق حاکمیت آنها می‌شود.

کره شمالی توسعه موشک‌های بالستیک را شدت بخشیده و همکاری با روسیه را افزایش داده و از اتحاد با کره جنوبی صرف نظر کرده است.

کره شمالی چندی پیش نهادهای مرتبط با اتحاد دو کره را منحل کرد و کیم جونگ اون رهبر این کشور خواستار تغییرات در قانون اساسی برای مجاز شمردن «اشغال» کره جنوبی در جنگ شد.

پیونگ یانگ همواره به رزمایش های نظامی آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره اعتراض کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز قلمداد کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار