خبرهای داغ:
سردار مقواساز؛

از ۲۰۰ هزار خدمت بسیج اصناف تا رونمایی از ۶۰ کتاب صوتی/برپایی میز خدمت و دیدار با مردم توسط مسئولان بسیج همه اقشار

مسئول معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های اقشار مختلف سازمان بسیج را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۲۷
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری کمیته بسیج ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی امروز (۱۱ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد.

سردار مقواساز مسئول معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: موضوع ستاد دهه فجر و کارگروه بسیج سازمان بسیج که جلسات متعددی در سطح ملی و استانی داشته است انبوهی از برنامه است که همه آن‌ها قابل گفتن نیست و نیاز هم به گفتن همه آنان نیست. اما امروز برخی از برنامه‌ها را خدمت شما عرض خواهم کرد.

وی ادامه داد: بسیج یعنی مردم و بسیج خارج از مردم نیست مردمی که در آن‌ها خواهر، برادر، پیر، جوان، پیشکسوت، دانشجو، معلم، کارمند و سایر اقشار وجود دارد.

مسئول معاونت فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز برنامه‌های دهه فجر بسیج را در سه محور خدمت شما عرض می‌کنم؛ محور اول جهاد تبیین است، محور دوم خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و محور سوم جهاد امیدآفرینی است. به‌همین جهت نیز عمده‌ی برنامه‌ها در حال انجام شدن است سعی داشته‌ایم که معرفی و ترویج هنرمندانه و جذاب ارزش‌های انقلابی به نسل جدید داشته باشیم. با ابزار‌های جدید فرهنگی که الان هم جزء راهبرد‌های کارگروه بسیج بوده‌است برگزاری برنامه‌ها و مراسمات با تأکید بر ارتباط عمیق انقلاب اسلامی با اعیاد مذهبی بوده‌است.

وی افزود: برپایی جشن‌های مردمی به‌ویژه در این برنامه‌ها و جشن‌های و ویژه پیروزی انقلاب در این برنامه‌ها تدارک دیده شده‌است که به‌عنوان ابزاری برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی خواهد بود. موضوعی که در برنامه‌ها خیلی پررنگ دیده شده‌است با توجه به شعاری هم که قرار داده‌ایم جشن ملی مشارکت پرشور آینده روشن است که یک رویکرد جدی که دیده شده‌است.

سردار مقواساز اظهار داشت: دعوت عموم مردم به حضور حداکثری در انتخابات با توجه به‌اتفاق بزرگی که در انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان رهبری در کشور ما اتفاق خواهد افتاد. ان‌شاءالله امیدوار هستیم که یک حضور حداکثری رقم بخورد تا برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم بخورد و مشت محکمی نیز بر دهان یاوه‌گویان و تحریم‌کنندگان انتخابات باشد، پس این شعار بسیج با موضوع ایران قوی حضور حداکثری و انقلاب و مردم تبیین برنامه‌های آن برنامه‌ریزی‌شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به نقاط عطفی که به‌لحاظ زمانی داریم برنامه‌های متنوعی برای آن دیده شده‌است، دوشنبه نهم بهمن‌ماه که گذشت بنابر سنت همیشگی که مردم عزیز کاشان داشتند؛ با گلاب ناب کاشان حرم مطهر امام خمینی (ره) را شستشو دادند که این یک سنت بسیار قدیمی مردم کاشان است که خودشان به‌صورت خودجوش تعداد زیادی از مردم به حرم حضرت امام‌خمینی می‌آیند و غبارروبی حرم را انجام می‌دهند است.

سردار مقواساز ادامه داد: جا دارد از بچه‌های تهران نیز در این‌جا تشکر کنیم به‌خاطر برگزاری کنگره ملی بیست و چهار هزار شهید پایتخت که امروز نیز بنده توفیق داشتم در برنامه بسیار بزرگ آن‌ها در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی شرکت کنم. واقعاً شهر بزرگ تهران به چنین برنامه هنرمندانه و بسیار ارزشمند که تقریباً همه اقشار اجتماعی در آن حضور داشتند لازم داشت. بنده خود در یک اعتکاف نوجوانان شهدایی حضور داشتم که بسیار برنامه تحسین‌برانگیز بود که با همت بلند مردم عزیز تهران رقم خورد.

وی افزود: ما ذیل این نقاط عطفی یکسری برنامه‌هایی را اجرا خواهیم کرد در همه ستاد‌ها و سپاه‌شهرستان‌ها و ستاد‌ها تشکیل شد. این چیزی که خدمت شما عرض می‌کنم مختصری از برنامه‌هایی است که یا اجرا شده یا قرار است اجرا شود؛ برنامه اول را خدمت شما عرض کردم که غبارروبی حرم مطهر حضرت امام توسط اهالی کاشان بود این اتفاق مثل سنت حسنه هرساله با بهترین کیفیت اتفاق افتاد. بسیج اساتید طلاب و روحانیون نیز در یک کار ویژه‌ای که از قبل در بسیج آغاز شده‌است ویژه نخبگان اساتید و طلاب راهیان پیشرفت را ایجاد کرده‌است. در برخی موارد راهیان نور داخل استانی دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید از پیشرفت‌های صورت‌گرفته بازدید می‌کنند و اتفاق دیگر راهیان نور است که به‌صورت همیشگی انجام می‌شده، ولی در ایام الله دهه فجر به‌صورت ویژه و در ایام منتهی تا انتخابات به‌صورت ویژه‌تر انجام خواهد شد.

سردار مقواساز گفت: بسیج جامعه پزشکی اعزام گروه‌های جهادی را به مناطق هدف موردنظر خواهد داشت این گروه‌های جهادی ذیل جهاد فاطمی مأموریت پیدا کرده‌اند تا خط خدمت به مردم را دنبال کنند و ان‌شاءالله ارتباط دوطرفه‌ای با مردم برقرار شود. بسیج صداوسیما نیز تولیدات ویژه‌ای در ایام‌الله دهه فجر خواهد داشت. بسیج دانشجویی نیز رویداد‌هایی که در سطح دانشگاه‌ها قرار است برگزار کنند دنبال خواهد کرد ازجمله این‌که به نمایشگاه بزرگی از مجموعه خدمات بسیج دانشجویی برگزار خواهند کرد و در معرض دید عموم قرار خواهند داد. بسیج اصناف نیز از چندین برنامه‌ای که انجام خواهد داد یکی از آن‌ها را ذکر خواهم کرد که بسیار اقدام تحسین برانگیزی است.

وی ادامه داد: در دهه فجر به‌صورت ویژه رزمایش عاشقان روح‌الله که ۲۰۰ هزار خدمت بسیج اصناف در حوزه‌های فنی و خدماتی انجام می‌شود که اصحاب رسانه می‌تواند با ارتباط با آن‌ها از کف میدان گزارشاتی بگیرید که بسیار امیدبخش است در حوزه تبیینی نیز اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.

سردار مقواساز ادامه داد: بسیج هنرمندان جشنواره ملی فیلم کوتاه بسیج در دهه مبارک فجر با رویکرد انقلاب اسلامی انجام خواهد داد، برنامه گذر هنر نیز در میادین انجام خواهد شد. بسیج مداحان نیز تجلیل از پیرغلامان و مداحان که نقش مؤثری در انقلاب داشتند را برگزار خواهد کرد. در همه مراکز استان‌ها همچنین در حوزه تعلیم‌وتربیت بسیج اختتامیه مسابقات قرآن کریم امروز برگزار شد که می‌توان گفت تقریباً بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی کشور بود که چیزی حدود ۷۲۰ هزار نفر در آن شرکت کرده بودند که در بخش‌های محلی و استانی برگزار و امروز اختتامیه آن در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. در سازمان اردویی بسیج نیز کار‌های ویژه‌ای در حال انجام شدن است، اما یک کار ویژه‌ای که در مجموعه خادمین شهداء در سراسر کشور در حال انجام است این است که بیش‌از ۱۰۰ هزار نفر از خادمین شهدا و آن کسانی که عاشق خدمت به شهدا هستند پنجشنبه در عطرافشانی سراسری قبور شهدا حضور خواهند یافت. یکی دیگر از برنامه‌های محوری که در بسیج در حال پیگیری است؛ سرکشی از همه خانواده‌های معظم شهدا در همه رده‌های بسیج است که ممکن است از پنجشنبه انجام شود و ابعاد زیباتری نیز پیدا کند و بناست نوجوانان حلقه صالحین به‌همراه مربیان خود به دیدار خانواده‌های شهدا رفته و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند که این می‌تواند زمینه ویژه‌ای برای آینده‌ی همان نوجوانان باشد. همچنین اگر بخواهیم یک برنامه‌های بنیاد فرهنگی روایت فتح را بگوییم رونمایی از ۶۰ کتاب صوتی است که در ایام دهه فجر قرار است انجام شود همچنین بسیج مهندسین نیز برگزاری جشنواره جهادگران فاطمی را در دست دارد که خدمت شما قبلاً عرض کردم، همچنین میز‌های خدمت نیز یکی از برنامه‌های بسیج کارمندان است و البته همه اقشار بسیج آن را انجام دهند.

وی تصریح کرد، بنابر این است که مجموعه بسیج همه مدیران و کسانی که بایستی به مردم پاسخ‌گو باشند را در مراکزی که شلوغ است و محل تجمع مردم است مانند نماز جمعه‌ها و اجتماعات مردم با مردم روبرو کنند که این یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این ایام است که توسط همه اقشار به‌صورت ویژه انجام خواهد شد.

سردار مقواساز افزود: به مناسبت ایام دهه فجر در مجموعه عملیات بسیج نیز پیش‌بینی‌شده است که ۶ هزار نقطه از کشور نورافشانی شود و سعی شده‌است که با یک هماهنگی متمرکز به‌صورت سراسری در کشور انجام شود با توجه به درخواستی که نوجوان‌ها در محلات داشتم درحال هماهنگی هستیم که به‌صورت محلی نیز انجام شود. بسیج علمی نیز جشنواره شهید چمران را برگزار خواهد کرد و بسیج سازندگی نیز اعزام گروه‌های جهادی عمرانی و فرهنگی را دردست‌اقدام خواهد داشت.

وی ادامه داد: اعزام گروه‌های جهادی نیز یکی دیگر از محوری‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است. بسیج عشایری نیز چندین برنامه را دنبال خواهد کرد که یکی از مهم‌ترین برنامه آن‌ها همایش ملی شکوه وحدت است که با حضور عشایر کشور در تهران برگزار خواهد شد و البته برنامه‌های متعدد دیگری نیز خواهد داشت که به آن‌ها اشاره نمی‌کنم. مجموعه معاونت اجتماعی نیز افتتاحیه مراکز مشاوره خانواده مهر را در دست اقدام خواهد داشت که در جهت خدمت‌رسانی به مردم ۱۱۰ مرکز را در این ایام افتتاح خواهد کرد.

 

سردار مقوا‌ساز افزود: بسیج حقوقدانان نیز با پایه‌گذاری سنت بسیار حسنه‌ای آزادسازی زندانیان معسر و جرایم غیرعمد و همچنین مشاوره‌های حقوقی به زندانیان را که منجر به کم شدن طول مدت زندان آن‌ها خواهد شد و همچنین مشاوره‌هایی که باعث تسهیل روند رسیدگی به پرونده متهمین بوده‌است را در دستور کار قرار داده است.

 

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی بسیج نیز رویداد ملی و سراسری ایران قوی را ان‌شاءالله با حضور حداکثری مردم و بسیجیان برگزار خواهد کرد که در آن همه‌ی نوجوانان مسجدی در آن کنش‌گر فعال خواهند بود و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهند داشت برای‌اینکه این رویداد خوب انجام بشود بسته توجیهی برای پایگاه‌های سراسر کشور با عنوان مشق افتخار ارسال شده‌است که بسته پشتیبانی این عملیات است که هم دارای سیر نمایشگاهی است که به همت مجموعه دفتر حفظ و نشر حضرت آقا انجام‌شده است و چاپ آن توسط او مرکز آفرینش‌های هنری بسیج انجام‌شده است که در تیراژ ۱۰هزار نسخه تولید شده و به سراسر کشور ارسال شده‌است که واقعاً در حوزه تبیین بسیار کارساز است و بناست که درب پارک‌ها و مدارس و مراکزی که مورد نیاز است نصب شده و توسط نوجوان‌ها روایت‌گری شود این رویداد ملی با هشت عملیات درحال انجام شدن است که عملیات اول آن گذرگاه انقلاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار