دوره آموزش و توانمند سازی معلمان با موضوع " هویت اسلامی زن مسلمان " به همت کانون بسیج فرهنگیان بافق و با شرکت بیش از صد نفر از بسیجیان فرهنگی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۴۱۳۴
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ دوره آموزش و توانمندسازی معلمان با موضوع " هویت اسلامی زن مسلمان " با شرکت بیش از صد نفر از بسیجیان فرهنگی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعباس حسینی " امام جمعه بافق، حجت‌الاسلام والمسلمین "حسین زارع " مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بافق و "محمود خواجه ای" رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد..
《جایگاه زن مسلمان از منظر احادیث و روایات》

ابتدا امام جمعه بافق با بیان حکمت ۶۱ نهج‌البلاغه اظهار داشت: نباید به زن به عنوان خادم و خدمتگزار نگاه شود و نیز مردان نباید دل همسران خود را بشکنند.

وی افزود: جایگاه زنان باید همیشه در هر جامعه‌ای حفظ و شأن آنان باید به عنوان مکمل حراست شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان خاطراتی از علمای بزرگ شیعه و اهل علم و دانش، ارزش و احترام به زن و همسر را بسیج خطیر و حساس برشمرد و گفت: زنان به عنوان افرا خدوم و بی منت و مورد احترام جامعه و خانواده هستند.

وی با اشاره به هویت زن در اسلام به عنوان یک انسان خاطرنشان کرد: خداوند ایاتی از قرآن را به او اختصاص داده و جایگاهش عظیم است و نباید مورد توهین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی زن را از دیدگاه‌های مختلف غربی با این توصیف که نگاه غرب و جوامع غربی به زن مانند کالای مصرفی است و با بیان احادیث و روایات اسلامی و معتبر بیان کرد: زنان تسکین دهندگان و آرامش دهندگان و همچنین تجلی دهندگان کانون خانواده هستند و جایگاهشان بسی رفیع و بلند است.

وی مودت و رحمت را یکی از امتیازات ویژه و بارز و کاربردی نام برد و زن را به عنوان عامل آرامش مردان در خانواده دانست و افزود: خداوند برای او پاداشی بزرگ در نظر گرفته است و از شهادت در راه خدا هم بالاتر می‌باشد.

امام جمعه بافق در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) و شخصیت علمی و فرهنگی و اجتماعی زنان در جامعه عنوان کرد: به خاطر فعالیت‌ها و زحمات این بانوان در خانواده، هر عمل آن‌ها برابربا چندین عمل درست از سوی خداوند در نظر گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) دارای بُعد مادی و بُعد ملکوتی می‌باشد؛ که ملکوتی ارجحیت دارد و همه کاره عالم ملکوت خود حضرت زهرا (س) می‌باشد و همه مراجع و ... می‌فرمایند که راه رسیدن به خداوند سیر و سلوک حضرت زهرا (س) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به دوران ۸ ساله دفاع مقدس یادآورشد: رمز و راز و گره گشای رزمندگان در تنگناه‌های عملیاتی و جنگی یاد و نام حضرت زهرا (س) بوده و هست و اکثر سربند‌های رزمندگان جمله یا زهرا بود.

وی در پایان به سحرخیزی به عنوان یکی از اعمال روزانه زنان تاکید داشت: ذکر و توسل به حضرت زهرا در سحرگاهان را هرگز فراموش نکنید و قطعا به سرعت جواب خواهید گرفت.
خبرنگار :الهام نصیرزاده 

ارسال نظرات
آخرین اخبار