رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل:

یکسال زندان برای جعل ارقام پلاک انتظامی خودروها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: حبس شش ماه الی یک سال در انتظار رانندگانی است که به صورت تعمدی نسبت به جعل در ارقام پلاک انتظامی می کنند.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۷۱
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

یکسال زندان برای جعل ارقام پلاک انتظامی خودروها

سیدحجت فتاحی ۸ بهمن در جمع خبرنگاران و در تشریح این خبر گفت: در پاسخ به مطالبات به حق مردم استان، پلیس راهنمایی و رانندگی با مشارکت تمامی یگان های انتظامی استان در تداوم طرح های ضربتی برخورد با موتورسیکلت و خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش را به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی ادامه داد: در ده ماهه سال جاری تعداد ۵۹۹ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و پلاک مخدوش برابر مقررات اعمال قانون و تعداد ۳۱۸ دستگاه موتورسیکلت نیز در این مورد به پارکینگ منتقل شده است و همچنین تعداد ۱۵ هزار ۲۳۶ دستگاه خودروی فاقد پلاک و پلاک مخدوش برابر مقررات اعمال قانون و در این رابطه تعداد ۹۰۵ دستگاه خودرو به پارکینگ انتقال یافته است.

فتاحی افزود: رانندگان خودرو و موتورسیکلت سوارانی که به صورت تعمدی نسبت به جعل در ارقام پلاک انتظامی اقدام کرده بودند، به جهت اقدام مجرمانه جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: رانندگی با وسایل نقلیه فاقد پلاک زمینه ساز وقوع انواع تخلفات و جرم و جنایت بوده و به همین علت پلیس با متخلفان به طور جدی وبدون اغماض برخورد می نماید.
وی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات وسایل نقلیه خود را دست کاری و تغییر دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار