یک هزار و ۵۰۰ سند از خاطرات والدین شهدای اردبیل ثبت شد

اردبیل -مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از جمع‌آوری و ثبت و ضبط یک هزار و ۵۰۰ سند از خاطرات و شرح حال شهدای این استان با هدف حفظ و انتقال تاریخ شفاهی دفاع مقدس به نسل‌های بعدی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۴۴
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

یک هزار و ۵۰۰ سند از خاطرات والدین شهدای اردبیل ثبت شد

داور نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: هفت گروه کارشناسی برای دریافت و ثبت و ضبط اسناد، خاطرات و سرگذشت شهدای استان به سراغ خانواده‌های آن عزیزان رفته‌اند تا این میراث فرهنگی غنی جمع‌آوری و برای آیندگان نگهداری شود.

وی افزود: از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر والدین شهدا در استان اردبیل، یک هزار و ۳۰۰ نفر در قید حیات هستند و تلاش می‌کنیم اطلاعات آنها درباره فرزندان شاهد و ایثارگرشان را به روشنی دریافت و ضبط کنیم.

وی ادامه داد: استان اردبیل به داشتن ۱۵۰ شهید ۱۵ ساله و پایین‌تر از آن سن و ۴۰ شهید ۱۳ ساله و کمتر از آن افتخار می‌کند و هنر و مهارت ارتباط و مصاحبه کارشناسان با والدین آنها برای دریافت اطلاعات، خاطرات و مشاهدات آنها از فرزندانشان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: جانبازان هنرمند نیز در این راستا با ما همکاری می‌کنند و با تهیه و تدوین اسناد تاریخی شهدای استان، تاریخ‌سازی کرده و در خط مقدم جهاد تبیین به مجاهدت مشغول هستند.

نوری از هنرمندان و نویسندگان خواست به عرصه تدوین و تبیین اسناد تاریخی دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران وارد شده و افتخارات استان را ثبت و برای آیندگان به ارمغان بگذارند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران، بیش از سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم دین و میهن اسلامی کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار