سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی گرامی داشته شد

اردبیل - بسیج- هفتم بهمن ماه سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی و تقدیم اولین شهید این شهرستان به انقلاب اسلامی با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلفی گرامی داشته شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۷۵
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی گرامی داشته شد

به گزارش روز شنبه خبرنگار بسیج، روز هفتم بهمن ماه و سالروز شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی شهید مظفر عزیزی به نام روز قیام مردم خلخال در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان مصوب شده است. این روز یادآور حضور حماسی مردم این شهرستان در روزهای آغازین انقلاب اسلامی و قبل از پیروزی انقلاب است.

به همین مناسبت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در سفر به خلخال بر گلزار شهید مظفر عزیزی نخستین شهید انقلاب اسلامی این شهرستان حضور یافت و به مقام شامخ این شهید گرانقدر ادای احترام کرد.

امروز همچنین محل شهادت مظفر عزیزی، نخستین شهید انقلاب اسلامی شهرستان خلخال گلباران شد و جمعی از مسئولان با حضور در منزل شهید عزیزی با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و از آنها دلجویی کردند.

برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت قیام مردم خلخال در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمع کثیری از اهالی مومن و شهید پرور خلخال از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز برگزار شد.

بهره‌مندی۹۷ درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت گاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در این مراسم با مقایسه خدمات قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب به مردم استان اردبیل به خصوص شهرستان محروم خلخال گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز ۹۷ درصد از جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

کمال‌الدین میرجعفریان همچنین در خصوص خط دوم انتقال گاز استان اردبیل که با هدف جلوگیری از افت فشار گاز بویژه در فصل سرما و تامین انرژی پایدار واحدهای تولیدی وصنعتی در دست اجراست، اظهار کرد: ۳۰ کیلومتر از این پروژه که با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است، احداث شده و با بهره‌برداری از آن در سال آینده ظرفیت گاز استان از ۱۱ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: با هدف حمایت از صنایع کشاورزی به‌ویژه توسعه گلخانه‌ها ،هم‌اکنون پروژه‌های گازرسانی به صنایع استان با ۳۰ هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد اهالی روستاهای استان از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی پایدار بهره‌مند هستند، از اجرای ۴۵۴ پروژه آبرسانی شرب روستایی در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی در این استان خبر داد.

افزایش ۲۲ درصدی اعتبارات عمرانی خلخال

فرماندار خلخال هم در این آیین از افزایش ۲۲ درصدی اعتبارات و پروژه‌های عمرانی دهه مبارک فجر امسال در مقایسه با طرح‌های عمرانی و اعتبارات دهه فجر سال قبل خبر داد.

سیدجواد یحیی‌زاده گفت: در حالی که برای افتتاح ۸۵ پروژه و طرح عمرانی این شهرستان در دهه فجر سال قبل یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده بود در دهه فجر امسال تعداد طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان به ۳۵۰ پروژه افزایش یافته است.

به گفته فرماندار خلخال ، اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال است که ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

به گزارش بسیج، شهید مظفرعزیزی هفتم بهمن ماه ۱۳۵۷ در جریان راهپیمایی اعتراضی مردم خلخال علیه رژیم ستمشاهی به ضرب گلوله مزدوران رژیم پهلوی‌ و مامورین شهربانی وقت در حالی که عکس امام خمینی (ره) بر روی دستانش بود به شهادت رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار