خبرهای داغ:

همایش بین‌المللی مجازی «زینب کبری(س) اسوه زنان مقاومت» برگزار شد

همایش بین‌المللی مجازی «زینب کبری اسوه زنان مقاومت» شنبه شب و به مناسبت سالروز وفات عقیله بنی هاشم، با حضور بانوانی از ایران، ترکیه، لبنان و یمن برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۲۵
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-در این همایش مریم مجتهدزاده استاد دانشگاه تاکید کرد: زنان با الهام از حضرت زینب (س) به عنوان عاملان و حاملان ارزش‌های فرهنگی در کانون توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: زنان در ابعاد هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی به عنوان همسر و مادر اثرگذاری در جامعه دارند و بزرگترین قدم‌ها را برمی‌دارند.

مجتهد زاده تاکید کرد: بانوان به عنوان افرادی که گام‌های بلند و اثرگذار برمی‌دارند در خط مقدم مقابله با حمله غرب قرار دارند.

همچنین زینب شریعتمدار استاد جامعه المصطفی با بیان اینکه چیزی در عالم بدون هدف خلق نشده است، تاکید کرد: همه به دنبال این هستند که نقش اصلی خود را در خلقت پیدا کنند و در این مسیر الگوهایی دارند که این الگوها مسیر را برای آنان هموارتر می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت استقامت در دستیابی به مسیر توحیدی یادآور شد: ضرورت استقامت و پایداری بیشتر بر باور توحیدی نیاز هر انسان موحدی است.

شریعتمدار افزود: در مسیر توحیدی الگویی نظیر حضرت زینب(س) را داریم که در سخت‌ترین و پرمخاطره‌ترین شرایط فقط توانست صبر و مقاومت داشته باشد.

وی با بیان اینکه مقاومت حضرت زینب(س) از سر ناچاری نبود بلکه ایشان مکلف به صبر بودند تا رسالت خود را رقم بزنند، به مسأله مقاومت زنان غزه اشاره کرد و گفت: زنان غزه همه چیز را فدای اسلام و کشورشان کردند و در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

فاطمه محمدی استاد دانشگاه به عنوان یکی از سخنرانان این همایش مجازی نیز به بیان نکاتی از زندگی و سیره عملی حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار داشت: ایشان به عنوان یک زن مسلمان، الگوی زنان فلسطینی، یمنی و لبنانی هستند و زنان مقاومت خصوصیات حضرت زینب(س) را ملاک عملی خود قرار داده‌اند.

وی حضرت زینب(س) را اقیانوس عظیمی از صبر و تحمل و قله خردمندی و تدبیر توصیف کرد و افزود: ایشان به تنهایی مسئولیت رسانه‌ای کردن واقعه عاشورا را بر عهده داشتند.

محمدی ادامه داد: حضرت زینب(س) به تنهایی با روایتگری‌های نابجا و مصلحت آمیز از واقعه عاشورا مقابله کردند و جهاد روایتگری داشتند و به عنوان الگوی یک زن مسلمان مقاوم و رسانه‌ای مطرح می‌شوند.

زهرا اوسطی معاون بین الملل بنیاد گوهرشاد نیز در این همایش درباره مظلومیت حضرت زینب (س) اظهار داشت: هرگاه از مظلومیت سخن می‌گوییم ذهن ما به این سو می‌رود که حضرت زینب(س) در فشار زیادی بودند و تاب آوری ایشان مورد توجه قرار می‌گیرد اما باید گفت ایشان مظلومی عزیز و با عزت بودند.

و ادامه داد: زینب کبری(س) مصداق مظلوم عزیز هستند و فلسفه وجودی ایشان در صحرای کربلا انتقال پیام کربلا به جهانیان و آیندگان بود.

معاون بین الملل بنیاد گوهرشاد با اشاره به تلاش حضرت زینب(س) برای تبیین واقعه عاشورا گفت: حتی در مسیر اسارت حضرت زینب(س) و خاندان امام حسین (ع)عزتمند بودند و حتی کودکان این خاندان درخواستی از ظالمان نداشتند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) و اسرای شام نماد مقاومت بودند همان گونه که زنان غزه از ایشان تاسی کرده‌اند، افزود: زنان غزه مظلوم هستند و سال‌ها مورد ظلم قرار گرفتند اما از مظلومیت خود دفاع می‌کنند.

اوسطی ادامه داد: آنچه در بحث مقاومت باید از حضرت زینب(س) بیاموزیم این است که ایشان با رفتار و عمل خود نشان دادند که در حیطه مقاومت حتی اگر مظلوم بودید مظلومی با عزت باشید و از منش و جهان‌بینی خود دفاع کنید.

 در این همایش دکتر أمل القطان مدیر حوزه علمیه خواهران از لبنان، دکتر هویدا جبق دبیر کل مجمع زنان پیرو اهل بیت اروپا، بتول شاسی کارشناس دینی از ترکیه، جیهان بدیر استاد حوزه از لبنان، منی الموید کارشناس دینی از یمن حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار