صدور ۸۰۲ سند مالکیت برای 17877 هکتار از اراضی کشاورزان بستان آباد

تبریز- مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد از صدور ۸۰۲ سند مالکیت برای ۱۷ هزار و 877 هکتار از اراضی کشاورزان این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۹۷
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر منیری در گفتگو با خبرنگاران گفت: صدور اسناد اراضی فراقوه ای است و بنا به دستور وزارتخانه جهاد کشاورزی باید تا پایان دولت به ۱۰۰ درصد صدور سند برسیم.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: صدور این اسناد باعث می شود که مشکلات و مسائل کشاورزان حل شود، لذا این کار از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان است و از طرفی این اسناد با ارائه آمارهای رسمی و دقیق ما را در برنامه ریزی ها کمک می کند.

منیری ادامه داد: اکثرا آمارهایی که اکنون وجود دارد براساس خود اظهاری کشاورزان است و این موضوع باعث می شود که ما اطلاعات دقیقی در اختیار نداشته باشیم، برای دسترسی به آمار دقیق در حوزه کشاورزی به خصوص باغبانی و زراعت باید از این اسناد بهره برد.

وی افزود: باید اهمیت و ضرورت صدور اسناد کشاورزی در تمامی روستاها و شهرهای شهرستان توسط همکاران جهادکشاورزی تبیین شود و از این حیث برگزاری کلاسهای آموزشی با این موضوع نیز برای آگاه سازی کشاورزان موثر است.

منیری گفت: هم‌اکنون صدور اسناد کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی افزود: سنددار شدن اراضی کشاورزی باعث هویت‌ دار شدن کشاورز می‌شود و آنها می‌توانند از این اسناد به ‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، همچنین اختلافات ملکی بین کشاورزان حل‌ و فصل و موجب حفظ کاربری اراضی کشاورزی می‌شود.

منیری در پایان یادآور شد: صدور این اسناد باعث افزایش قابلیت رصد، پایش، مدیریت و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های کلان ملی می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها