خبرهای داغ:
قاضی‌زاده هاشمی درکنگره۲۴هزارشهیدپایتخت:

شهید نماد فداکاری است/برای حفظ انقلاب اسلامی باید در انتخابات شرکت کنیم +فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در پیروی از راه شهیدان باید انقلاب را حفظ کنیم و این امر با شرکت در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات ممکن است.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۱۰
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت صبح امروز ۷ بهمن‌ماه در برج میلاد تهران با حضور دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمع کثیری از خانواده شهدا و مردم شهید پرور تهران برگزار شد.

 سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا و به ویژه والدین شهدا گفت: امروز با ابتکار کنگره شهدای پایتخت در خدمت خانواده معظم چند شهید هستیم. موضوع جلسه غیر از ذکر یاد شهید ادای احترام به ساحت شخصیت‌های بلند شهیدپرور است. خانواده‌هایی که آنچه داشتند، فدای مکتب امام روح‌الله کردند و هنوز هم این مسیر ادامه دارد.

وی ادامه داد: چند روز قبل شاهد به شهادت رسیدن پنج تن از بهترین‌های این سرزمین توسط رژیم صهیونیستی بودیم. یکی از این شهدا آخرین فرزند از خانواده‌ای بود که چند شهید و جانباز داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تاکید کرد: خانواده‌ای که از ابتدای انقلاب اسلامی در مبارزات انقلاب در جهت پیروزی انقلاب اسلامی حاضر بوده؛ خانواده‌ای که در زمان دفاع مقدس جوانانی برای دفاع از این مرز و بوم فرستاده است و خانواده‌ای که برای دفاع از حرم مبارزه کردند و امروز در صف مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند. زمانی که خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم آنان شجره طیبه‌ای هستند که پدرومادرانی آنان را پرورش دادند تا به این قله برسند.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند شهادت قله زندگی انسان سعادتمند است. زمانی که انسان به اوج کمال می‌رسد خداوند شهادت را به او عطا می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: شهید انسان الگو و تراز است؛ در واقع او فردی است با وجود اینکه در میان مردم زندگی می‌کند و گرفتار بلایای زمانه است؛ اما بصیر بوده و مسیر را تا قله رفته است؛ این قله دامنه‌ای دارد، این درخت ستبر ریشه‌ای دارد؛ دامنه این قله و ریشه این درخت پدر و مادر شهید است. آنان هستند که او را پرورانده، او را با ابدیت گره زده، راه درست را جلوی او گذاشته و گذاشته اند راه درست را انتخاب کنند و مانعش نشدند.

وی در ادامه تاکید کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، والدین شهدا خاکریز دوم جبهه بودند اگر در خاکریز اول جوان برومندی مشغول مبارزه بود در خاکریر دوم والدین و همسر شهید بودند که مانع او نشده بلکه ساک او را می‌بستند و در مراسم فرزندانشان اعلام می‌کردند که‌ای کاش فرزندان دیگری داشتیم که در این راه فدا میکردیم. از این طریق بقای انقلاب اسلامی را تضمین کرده، انقلاب اسلامی را به عالم صادر کرده و ریشه‌های اسلام را تقویت کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اگر امروز امت‌هایی در مقابل ظلم ایستاده‌اند، به خاطر روح بلند والدین شهداست و شما مدرسان این مکتب بوده‌اید.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در حقیقت تا زمانی که مبارزی در سنگری در حال دفاع از اسلام است و در مسیر توحیدی اصفیای الهی است، شما در ثواب آن شریک هستید. چون باعث تقویت این شجره طیبه شده‌اید. هرچه در عظمت خانواده شهدا به ویژه والدین چند شهید بگوییم، کم است؛ چراکه نشان می‌دهد این موضوع اتفاقی نبوده است و در زندگی‌شان نهادینه بوده است. خداوند شهدا را انتخاب می‌کند. رزمنده‌های قدیمی بیان می‌کنند که اگر در سنگری خمپاره‌ای فرود میامد فردی جانباز و دیگری شهید می‌شد.

وی  تاکید کرد: فردی که شهید می‌شود، خداوند مدال شهادت را به او داده و او را از میان جمعیت انتخاب میکند. او کسی است که مانند شهید زندگی کرده و به نقطه پرواز رسیده بود. خود شهدا هستند که یادشان را حفظ می‌کنند، در عالم جولان می‌دهد و ما را هدایت و راهنمایی میکنند. امیدواریم پیروان خوبی برای شهدا باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفت: یکی از وظایف ما تکریم والدین عزیز شهدا است و از عزیزان در برنامه‌ریزی کنگره شهدای پایتخت تشکر می‌کنم که ما نیز افتخار همکاری با آنان را داشتیم، مرتبا در این دو سالی که به محضر حضرت آقا مشرف می‌شویم، تاکید دارند که امروزه ذکر یاد والدین شهدا به معنای تکریم خود شهید است و امیدواریم به وظایف خود به خوبی عمل کنیم.

 

شهید نماد فداکاری است

در پیروی از راه شهیدان باید انقلاب را حفظ کنیم و این امر با شرکت در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات ممکن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها