امام جمعه یزد گفت: ماهیت قیام امام خمینی(ره) همان ماهیت و حقیقت قیام امام حسین(ع) است و هدف نیز همان است.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۲۰
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیز از گناه اظهار کرد: ماه رجب ماه عبادت، اطاعت، خضوع و خشوع در محضر خداوند است و مهم این است که بدانیم ما در محضر خدا هستیم و این دیده شدن فارغ از ثروت و جایگاه دنیوی است.

وی افزود: غنی مطلق خداوند است و بشر در مقابل خداوند فقر مطلق است و ما هرچه داریم از سوی خداوند است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بشر تحت رحمانیت خداوند حیات دارد، گفت: بازگشت، حساب و کتاب اعمال ما در دست خداوند است و نباید از این موضوع غافل شویم تا در مسیر درست بتوانیم حرکت کنیم.

وی ادامه داد: راهی که ما باید داشته باشیم و در محضر خداوند شکر و اطاعت از خداوند داشته باشیم وظیفه ما است، زیرا کسب رضایت خداوند که منجر به عنایت او می‌شود از وظایف مهم ما است.

ناصری تصریح کرد: باید بکوشیم تا تقوا پیشه کرده و در مسیر خداوند حرکت کنیم تا بتوانیم به بندگان و دین خداوند خدمت کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه تاریخ نتوانسته آنطور که شایسته است مقام و منزلت حضرت زینب (س) را تبیین کند، عنوان کرد: حضرت زینب (س) باید برای تمام مسلمانان الگو باشد، زیرا زندگی ایشان نه تنها یک نکته اساسی است بلکه جنبه اجتماعی آن بسیار پررنگ است.

وی ادامه داد: در زندگی حضرت زینب (س) سه خصوصیت مهم معرفت، بصیرت و شجاعت وجود دارد که اگر هر یک از این موارد نبود، کربلا در کربلا می‌ماند.

ناصری تصریح کرد: معرفت یعنی شناخت خداوند و انقلاب درونی که منجر به شناخت حق می‌شود و این معرفت تمام وجود حضرت زینب (س) را گرفته بود.

امام جمعه یزد باور به خداوند را مهمترین عامل حرکت مردم دانست و تصریح کرد: معرفت همراه با خود بصیرت و قدرت را می‌آورد و اجازه می‌دهد تا انسان واقعیت‌ها را با نور خداوند ببیند.

وی ادامه داد: باید مردم و مسئولان نیز این بصیرت و شجاعت را از حضرت زینب (س) بیاموزند تا بتوانند در برابر توطئه‌های دشمن بایستند، زیرا توان برای خداوند است و کسی که با خداوند نباشد توان ندارد.

ناصری در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام مهم پیش‌رو در بهمن ماه بیان کرد: ماهیت قیام امام خمینی (ره) همان ماهیت و حقیقت قیام امام حسین (ع) است و هدف نیز همان است.

وی افزود: دشمن تلاش کرد تا اسلام را به گونه دیگری جلوه دهد و این سبک دشمنی نیز در زمان پیامبر اکرم (ص) وجود داشت، بنابراین باید در همه حال بصیرت داشته باشیم تا بتوانیم این جنس از دشمنی را تشخیص دهیم و همگام با دشمن نشویم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دشمن تلاش دارد تا بصیرت، آگاهی و قدرت تشخیص را از مردم بگیرد تا مردم نتوانند راه درست را از غلط تشخیص دهند، نباید اجازه دهیم تا اسلام و حقانیت کمرنگ شود.

ارسال نظرات