زنجان-کتاب «بچه‌های کوچه بینش» روایت داستانی خاطرات جمعی از دانش‌آموزان بمباران سال ۶۵ است که در حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۸۲۵
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

کتاب «بچه‌های کوچه بینش» چاپ و منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، به همت حوزه هنری زنجان کتاب «بچه‌های کوچه بینش» خاطرات دانش‌آموزان سال ۶۵ از واقعه تلخ بمباران است که در زمستان ۱۴۰۲ به همت حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شد.

 

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با توجه به رسالت خود در خصوص ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و خاطرات در عرصه ادبیات پایداری و دفاع‌مقدس؛ از برگزاری نخستین محفل خاطره‌گویی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره بچه‌های کوچه بینش تصمیم بر تولید آثار هنری با مضامینی مرتبط با واقعه تلخ گرفته شد که گردآوری خاطرات راویان و شاهدان واقعه در قالب اثر مکتوب نیز یکی از این تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها بود.

 

همزمان با برگزاری سومین محفل خاطره‌گویی در سال ۱۳۹۹ شناسایی روایان و نویسندگان برای گردآوری خاطرات نیز کلید خورد. کتاب «بچه‌های کوچه بینش» روایتِ داستانی خاطرات جمعی از دانش‌آموزان بمباران سال ۶۵ است که حاصل ۵۰۰ دقیقه مصاحبه از شاهدان و راویان واقعه تلخ بمباران کوچه بینش است.

 

این کتاب در ۱۰۴ صفحه؛ شامل ۸ روایت از راویان عینی این حادثه است که توسط زهره میرعیسی‌خانی گردآوری شده است. «دود سیاه بالای مدرسه»، «امن‌ترین جای دنیا»، «روسیاهی کلاغ‌ها»، «رد ماندگار دستهایم»، «عجیب مثل رفتار بچه‌ها»، «قوها در تاریکی»، «رو به آسمان» و «راکت» عناوین داستان‌هایی است که توسط نویسندگان جوان زنجانی؛ زهره میرعیسی‌خانی، مهسا سیفی، لیلا دوستی‌فرد، معصومه دین‌محمدی، الناز مهدی‌زاده خدایاری و شاهین نصیری به تحریر درآمده است.

 

کتاب «بچه‌های کوچه بینش» روایتِ داستانی خاطرات جمعی از دانش‌آموزان بمباران سال ۶۵ در ابعاد رقعی با تیراژ ۵۰۰ جلد توسط انتشارات غواص و به همت حوزه هنری زنجان در زمستان ۱۴۰۲ چاپ و منتشر گردید و در سوم بهمن ۱۴۰۲ در پنجمین محفل خاطره‌گویی «مشق‌های ناتمام» با حضور مسئولین استانی، دانش آموزان و شاهدان واقعه در کانون سهروردی رونمایی شد.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار