کارشناس هواشناسی استان اردبیل گفت: از بعدازظهر امروز دما در استان کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود فردا دما به ۱۵ درجه زیر صفر نیز برسد.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۴۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل رسول همتی درباره وضعیت جوی فعلی استان اردبیل، اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به استان اردبیل از دیروز در اکثر مناطق این استان شاهد بارش برف هستیم که بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های بیله‌سوار، مشگین‌شهر و نیر با ۱۵ سانتیمتر بوده است و در سایر نقاط استان نیز بارش برف بین ۵ تا ۷ سانتیمتر گزارش شده است.


وی افزود: با تداوم بارش‌ها، کاهش دما در استان اردبیل نیز مشهود است؛ در شمال استان، دما به یک درجه زیر صفر رسیده و در شهرستان‌های جنوبی استان در خلخال و کوثر نیز ۳ درجه زیر صفر بود و در مناطق مرکزی نیز اکثر ۸ درجه زیر صفر است که پیش‌بینی می‌شود طی فردا دمای هوا به ۱۵ درجه زیر صفر نیز در استان اردبیل برسد.


کارشناس هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بارش برف در اکثر مناطق استان تا شب ادامه دارد و اوج بارش‌ها تا ظهر امروز خواهد بود، همچنین از بعدازظهر امروز از شدت بارش‌ها کاسته شده و دما نیز کاهش می‌یابد.


وی اضافه کرد: سامانه بارشی هفته قبل که منجر به بارش سنگین برف در این استان شد، سامانه مدیترانه‌ای مرطوب بود، این سامانه در مقایسه با سامانه بارشی کنونی فعال در استان اردبیل کاهش دمای آن‌چنانی در پی نداشت؛ ولی سامانه بارشی فعال کنونی که استان اردبیل را دربرگرفته از سمت دریای خزر بوده و بارش همراه با کاهش دما را در پی خواهد داشت.


بارش برف از دیروز به‌صورت پراکنده در استان اردبیل آغاز شده و دیشب نیز شدت بیشتری گرفت و امروز نیز تداوم دارد.

ارسال نظرات