مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور؛

از ایجاد ۱۷۰۰ گروه جهادی معلمان بسیجی در دوران کرونا تا کمک به حل مسائل آموزش و پرورش

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بسیج فرهنگیان برای کمک به نظام تعلیم و تربیت هر کجا که نیاز به نیروی داوطلب فکری، آموزشی و عمرانی است، حضور دارد؛ به عنوان مثال در ایام کرونا حدود ۱۷۰۰ گروه جهادی از معلمان بسیجی شکل گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۲۳۶۲
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سجاد صدیقی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست با جمعی از معلمان عضو سندیکای سوریه که در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که برای حل مشکلات و موضوعات خود مردم حرکت می‌کند که این نیرو  فارغ  از چارچوب‌های بروکراسی عمل می‌کند؛ در بسیج فرهنگیان هم معلمان در جهت کمک به حل مسائل آموزش و پرورش حرکت می‌کنند.

وی افزود: در همه اقشار خود، بسیج مردمی را داریم به عنوان مثال بسیج جامعه پزشکی، بسیج مهندسین، بسیج دانش‌آموزی، بسیج اساتید دانشگاه و بسیج دانشجویی حضور فعال دارند؛ به عبارت دیگر در هر عرصه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور اراده‌های قوی دارد، بسیج در آنجا نقش آفرینی می‌کند؛ به تعبیری خود مردم برای حل مشکلات و مسائل کشور مسؤول هستند.

صدیقی خاطرنشان کرد: بسیج متعلق به توده مردم ایران است و همه مردم ایران می‌توانند در بسیج حضور داشته باشند و به صورت داوطلبانه فعالیت کنند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بسیج فراتر از ان‌جی‌اوها و سندیکاها عمل می‌کند مثلاً اگر لازم باشد برای دفاع از کشور اسلحه به دست می‌گیرد و اگر لازم باشد در کارهای عمرانی تجهیز شده و وارد عرصه می‌شود و اگر لازم باشد در عرصه‌های آموزشی تجهیز شده و وارد می‌شود و همچنین بسیجیان ممکن است در این عرصه‌ها جان خود را فدا کنند؛ همانطور که قبلاً برای پیشرفت علمی، شهدایی را تقدیم کرده‌ایم و برای دفاع از کیان ایران اسلامی و آبادانی این مرز و بوم، شهدای زیادی را داشته‌ایم.

وی افزود: در ایام کرونا که مدارس تعطیل بود، معلمان بسیجی به نقاطی از کشور که از نظر ارتباط و مسائل آموزشی دچار مشکل بودند، رفتند و به حل این مشکلات کمک کردند؛ در این ایام حدود ۱۷۰۰ گروه جهادی از معلمان بسیجی شکل گرفت.

صدیقی تصریح کرد: بسیج یک ایده خاص بود که مبتنی بر تعالیم انقلاب اسلامی شکل گرفت و قدرت و انعطاف پذیری زیادی برای حل مشکلات دارد.

وی گفت: معتقد هستیم همانطور که شهید حاج قاسم گفتند در دل بحران‌ها به بزرگی آن بحران، فرصت نهفته است؛ امروز تحریم به یک فرصت بزرگ برای پیشرفت ایران تبدیل شده است و به ما یاد داد که برای پیشرفت، منتظر کسی نمانیم.

صدیقی افزود: هر کسی که برای پیشرفت به آمریکا و اروپا اعتماد کرد به استعمار کشیده شد؛ تحریم باعث شد که به قدری قدرتمند شویم که در تصمیمات بین‌المللی دیگر نتوانند ایران را حساب نکنند. 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: بسیج فرهنگیان مجموعه‌ای است که اندیشه بسیج را در معلمان گسترش می‌دهد و برای کمک به نظام تعلیم و تربیت هر کجا که نیاز به نیروی داوطلب فکری، آموزشی و عمرانی بود حضور دارد؛ به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در تشکیل کانون‌های ارزیابی از معلمان داوطلب بسیجی استفاده کرد و در عرصه دیگر بسیج فرهنگیان در توانمندسازی معلمان در کلاس‌های درس دوره‌هایی را برگزار کرد و در مواردی هم معلمان به صورت داوطلبانه به رنگ‌آمیزی کلاس‌های درس می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات