حجت‌الاسلام کرمی:

مشارکت موقوفات در تامین هزینه‌های مراسم اعتکاف در زنجان

زنجان _ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: هیچ برنامه و مراسم فرهنگی، اجتماعی و دینی مهم در زنجان انجام نمی‌شود مگر اینکه اوقاف در برگزاری آن مشارکت مستقیم دارد.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۵۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

مشارکت موقوفات در تامین هزینه‌های مراسم اعتکاف در زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۲۸۰۰ موقوفه دارد اظهار داشت: ۱۵۰۰ موقوفه آن مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و اماکن مذهبی تشکیل و می‌شود و ۱۳۰۰ موقوفه باقی مانده موقوفات عادی مثل اراضی کشاورزی دیمی و آبی، مغازه و خانه است که نیات حدود ۳۰ درصد از این موقوفات، اختصاص به نیات خیر و احسان مثل کمک به انجام مراسمات دینی و مذهبی دارد.

وی افزود: با توجه به این نکته که اجرای نیات واقفین از جمله وظایف بنیادین اوقاف است، با کمک و مشارکت در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی، هم نیات ارزشمند وقف اجرا می‌شود هم به اجرای بهتر و با کیفیت‌تر مراسمات دینی کمک می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان زنجان، ادامه داد: هیچ برنامه و مراسم فرهنگی، اجتماعی و دینی مهم در زنجان انجام نمی‌شود مگر اینکه اوقاف در برگزاری آن مشارکت مستقیم دارد یا دست کم مساعدت می‌کند و همه این مساعدت‌ها از محل درآمد‌های موقوفات استان و در برخی موارد نیز از محل نذورات و درآمد‌های امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌شود.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار