خبرهای داغ:
رنجبر ضرابی عنوان کرد

لزوم استفاده از روش‌های دانش‌بنیان برای صرفه‌جویی در مصرف آب

همدان-ارائه‌کننده طرح صرفه‌جویی مصرف آب در مجمع بسیج همدان بابیان اینکه در این طرح به استفاده از روش‌های دانش‌بنیان تأکید شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در آب صرفه جویی و محصولات بیشتری تولید کنیم.
کد خبر: ۹۵۷۱۷۲۱
|
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

علیرضا رنجبر ضرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به طرح ارائه شده در مجمع بسیج استان همدان اظهار کرد: طرحی که ارائه کردیم برای جلوگیری از بحران آب در استان است که به همت دستگاه‌های مرتبط به خصوص مسئولین جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح باعث صرفه‌جویی در آب استان خواهد شد، ابراز کرد: در این طرح حدود ۱۴ پیشنهاد کاربردی ارائه شده است.

ارائه‌کننده طرح صرفه‌جویی در مصرف آب در مجمع بسیج استان همدان با بیان اینکه در این راستا با استفاده از اجرای سیستم‌های گلخانه‌ای سطح زیرکشت در برخی از محصولات مانند چغندر قند، یونجه و سیب زمینی کاهش می‌یابد، عنوان کرد: در این طرح راهکارهایی برای بالا بردن بهره‌وری آب با استفاده از روش‌های مختلف آبیاری و همچنین مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز و نصب کنتورها در چاه‌های مجاز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح به استفاده از روش‌های دانش‌بنیان تأکید شده است، گفت: امیدواریم با اجرایی شدن این طرح در آب استان صرفه جویی و محصولات بیشتری تولید کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار