خبرهای داغ:

برگزاری کلاس ترنم بهشتی توسط بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خنج

دوره طرح ترنم بهشتی یکی از ماموریت‌های بسیج جامعه زنان سپاه خنج است که هر هفته روز‌های دوشنبه در سالن سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خنج با حضور اساتید خواهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۸۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دوره طرح ترنم بهشتی یکی از ماموریت های بسیج جامعه زنان سپاه خنج است که هر هفته روزهای دوشنبه راس ساعت ۱۶ در سالن سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خنج با حضور اساتید خواهر برگزار می شود.
 لیلا نوذری کارشناس ارشد روانشناسی عمومی در این جلسه اظهار داشت: مادر و پدر هر دو در تربیت فرزند موثر هستند و باید در عزت نفس دادن به فرزندان خود تلاش کنند و این عزت نفس باعث بالا رفتن اعتماد بنفس فرزندان می شود.

به گفته وی، والدین نباید فرزندانشان را با هم مقایسه کنند، این کار باعث می‌شود فرزندتان مدام احساس ناتوانی و شکست کند. به‌جای مقایسه بچه‌ها با هم، از کارهای خوبشان تجلیل کنند، و اعتماد بنفس کودک را بالا ببرید.

نوذری ادامه داد: روش تربیتی متناقض نه‌تنها به بچه‌ها چیز باارزشی یاد نمی‌دهد، بلکه آنها را گیج هم می‌کند. برای تربیت فرزندتان برنامه‌ریزی کنید و طبق همان برنامه پیش بروید. روش‌های متناقض جواب نمی‌دهد. درست نیست یک روز فرزندتان را به‌دلیل رفتاری اشتباه از چیزی محروم کنید و هفته بعد همان اشتباه را از او ببینید و سکوت کنید. روی اهداف بلندمدت خود متمرکز شوید و سعی کنید طبق برنامه‌ای پیش بروید که برای تربیت فرزند خود دارید.

وی تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی و ابزارهای دیجیتال بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده است. درسته هستند که بدون تکنولوژی نمی‌توان انجامشان داد، مثل:انجام وظایف شغلی؛یاارتباط با خانواده و دوستان با این حال، بهتر است زمانی را هم به خانواده اختصاص بدهید و در فواصل زمانی مشخص، از ابزارهای دیجیتال فاصله بگیرید. و با روش دوستانه فرزندان خود دعوت به یک کار آشپزی مثل کیک درست کردن و...کنید،ودر کنار هم لذت ببرید.

این روانشناس افزود: اگر هیچ مسئولیتی به فرزندتان ندهید، ممکن است در آینده انسانی بی‌مسئولیت شود. مسئولیت کارهای کوچک روزمره به او بسپارید. این‌طوری هم خودتان زمانی برای استراحت دارید و هم کودکی مسئولیت‌پذیر تربیت می‌کنید.

وی گفت: فراموش نکنید که به فرزندانتان یاد بدهید قدردان چیزهای خوب باشند. معمولا والدین به کودکانشان یاد می‌دهند که از کلمات «لطفا» و «ممنون» استفاده کنند. این کار خوبی است، اما مطمئن شوید که بچه‌ها واقعا یاد بگیرند این کلمات چه مفهومی دارند. و تا می توانید به آنها یاد بدهید به بزرگترها مخصوصا پدر بزرگ و مادربزرگ ها احترام بگذارند.

نوذری ادامه داد: اینکه به فرزندانتان نشان دهید که ازدواجتان برای شما اولویت دارد. زمانی را فقط با همسرتان بگذرانیدو باهم صحبت کنید فراموش نکنید که فرزندانتان نباید عشق و محبت شما به همسرتان کم کند. نتیجه دانشمند شدن اديسون تربیت مادرش بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار