خبرهای داغ:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان خبر داد : افزایش سهم درآمدهای استانی از درآمدهای مالیاتی با هدف تمرکز زدایی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه درآمد‌های مالیاتی به درآمد‌های استانی و ملی تقسیم می‌شوند.، از افزایش سهم درآمدهای استانی از درآمدهای مالیاتی با هدف تمرکز زدایی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۸۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان مهرداد نیکو  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در نهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به وصول حدود ۵ درصد درآمد کشور در خوزستان گفت: باهدف تمرکززدایی، سهم درآمد‌های استانی رو به افزایش است و ۶۸ درصد از درآمد‌های مالیاتی در ردیف درآمد‌های استانی است.
وی با اشاره به این که در سال‌های اخیر اقتصاد بدون نفت یکی از راهبرد‌های اصلی اقتصادی مقاومتی بوده که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است افزود: ۴۳ درصد از بودجه کشور در سال ۱۴۰۳ قرار است از محل مالیات و عوارض، ۳۵ درصد از محل نفت، ۸ درصد از محل سایر درآمد‌ها و ۱۴ درصد از محل اوراق مالی اسلامی حاصل شود.
نیکو همچنین گفت: برای وصول مالیات و تحقق قانون با ۲ مشکل مواجه هستیم؛ برخی مودیان اجتناب مالیاتی دارند و از خلا‌های قانونی استفاده می‌کنند و برخی با یک اقدام غیرقانونی فرار مالیاتی می‌کنند. تحقق درآمد‌های مالیاتی باعث می‌شود کسری بودجه نداشته باشیم؛ اگر در وصول درآمد‌ها موفق نباشیم با کسری بودجه و در نهایت تورم مواجه خواهیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار