مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح از تکمیل پروژه آبرسانی به 105 روستا در قالب جهاد آبرسانی به مناطق کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: عملیات آبرسانی به 22 روستا نیز در حال اجراست که امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسند.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۶۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، نشست بررسی مشکلات و موانع موجود بر سر راه اجرای پروژه های آبرسانی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهندس خراسانی مشاور وزیر نیرو ، سرهنگ پاسدار حسن رضایی مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح و نماینده آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد برگزار و طرفین بر همکاری و تعامل تا برطرف شدن موانع تأکید کردند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح در این نشست با اشاره به ظرفیت منابع آبی استان ، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد از آب های روان کشور از این حیث در وضعیت مطلوبی قرار داد اما متأسفانه به دلیل عدم برخورداری از آب پایدار و وجود سدهای کافی نتوانسته ایم از این ظرفیت عظیم خدادادی بهره کافی را ببریم.

سرهنگ پاسدار حسن رضایی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی سپاه فتح در بحث جهاد آبرسانی به مناطق کم برخوردار استان، گفت: با توجه به تعامل مطلوب با شرکت آب و فاضلاب استان، در بحث جهاد آبرسانی جزء رتبه های برتر در کشور هستیم وبه دلیل سخت گذر بودن مناطق روستایی، با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم و نیاز به بازنگری و اصلاح قرارداد منعقده سال 1400 است که امیدواریم با لحاظ نمودن تمام شرایط و توافق سازنده این مشکل مرتفع شود.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه فتح در پایان تأکید کرد: با توجه به موقعیت اقلیمی استان و رونق دامداری و کشاوری در بین روستانشینان « طرح آبخیر تا جالیز» تلاش دارد تا با بهره مندی روستاها از آب شرب پایدار زمینه مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا و رونق اقتصاد در روستاها را فراهم آورد. سرهنگ رضایی با اشاره به خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی در حوزه آبرسانی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج سازندگی سپاه فتح در بحث اطلاع رسانی خدمات در حوزه رسانه ای نیز عملکرد مطلوبی داشتهاست.

مشاور وزیر نیرو نیز در این نشست با ابراز رضایت از تعامل فی مابین آبفا و بسیج سازندگی سپاه فتح ، اظهار داشت: خوشبختانه تعامل مطلوبی بین آب و فاضلاب استان و بسیج سازندگی وجود دارد و نحوه اجرای پروژه ها توسط بسیج سازندگی نیز با توجه به وضعیت اقلیمی استان از سرعت و کیفیت مطلوبی برخوردار است. مهندس خراسانی هدف از اجرای طرح های آبرسانی را رفع مشکلات مردم و افزایش امید به زندگی در بین روستانشینان و مناطق کم برخوردار اعلام کرد .

وی، اطلاع رسانی از باب سختی اجرای پروژه ها در مناطق مختلف استان جهت فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب، حفظ و نگهداری دارایی ها، مستندسازی حقوقی، مستندسازی تجربیات و سختی ها در فرایند اجرای پروژه های جهاد آبرسانی، تشکیل کارگروه جهاد تبیین با حضور استانداری، آب و فاضلاب، صدا و سیما و سپاه ، ترویج فرهنگ وقف در حوزه آب و حضور و مشارکت خیرین در کنار گروههای جهادی در حوزه جهاد آبرسانی را از جمله موارد مؤثر در مشارکت همگانی جهت رفع مشکل کم آبی در مناطق مختلف استان اعلام کرد.

مشاور وزیر نیرو در پایان قول مساعد داد مطالبات معوق سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح پیگیری و پرداخت شود. مهندس خراسانی همچنین از اقدامات قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح در طرح آبرسانی به مناطق محروم تمجید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات