خبرهای داغ:

سردار بهبهانی مالک اشتر امام خمینی(ره)

۲۵ دی ماه سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید مهندس صدرالله فنی فرمانده قرارگاه فجر دوران ۸ سال جنگ تحمیلی به همین مناسبت با این شهید بزرگوار بیشتر آشنا می شویم
کد خبر: ۹۵۷۰۵۸۲
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج بهبهان: به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید مهندس صدرالله فنی ناشناخته ترین سردار ایرانی که کمترین اطلاعات درباره عملیات های سرّی او منتشر شده، کیست؟ شهیدی که فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس، او را «پاسدار گمنام امام زمان(عج)» نامید و مدیریت موفق این شهید در عملیات های برون مرزی او در جایگاه فرماندهی «قرارگاه فجر»، به نوعی سنگ بنایی شد که بعدها یکی از هسته های تشکیل دهنده نیروی قدس سپاه گردید.


سردار شهید مهندس صدرالله فنی، متولد ۱۳۳۴ در بهبهان خوزستان، دیپلم ریاضی، دانشجوی مهندسی کشاورزی دانشگاه شیراز، کنشگر فرهنگی اجتماعی سیاسی بود که در سالهای مبارزه، با برادر محسن رضایی آشنا شد و در کنار اسماعیلی دقایقی و مجید بقایی به عضویت گروه انقلابی منصورون و بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه درآمد. وی سفرهای متعدد به عراق و لبنان داشت و جزو بنیانگذاران محور مقاومت است. فرماندهی سپاه بهبهان، رئیس ستاد قرارگاه قدس و نیز فرماندهی قرارگاه فجر (برون مرزی) از جمله مسئولیت های غرورآفرین وی به شمار می رود. در چهارم دیماه ۱۳۶۶ در جبهه های جنوب مجروح شد و بیست و یک روز بعد، در بیست و پنجم دیماه ۱۳۶۶ به شهادت رسید.

 

در سال 1334 در شهرستان بهبهان متولد شد با توجه به اينكه ايشان در خانواده مذهبي متولد شده بودند از همان كودكي به درس قرآن و مراسم مداحي اهل بيت شركت داشت .
دوران تحصيلي را تا مقطع ديپلم در شهرستان بهبهان طي نمودند و از دانش آموزان ممتاز و موفق شناخته مي شدند در اين دوران اخلاق نيكو و حسنه با دانش آموزان و معلمان از ايشان يك الگو و نمونه ساخته بود .
در سال 1353 در رشته مهندسي كشاورزي وارد دانشگاه شيراز شد و در اين دوران فعاليت سياسي خود را عليه رژيم شروع و از فعالان سياسي در دانشگاه به حساب مي آمد . شهيد فني از اعضاء فعال گروه منصورون بود كه مسئوليت ترور سرسپردگان رژيم پهلوي را بر عهده داشت با آغاز جنگ وارد جبهه شد و تا زمان شهادت در جبهه حضور داشت .


آخرين مسئوليت ايشان فرمانده قرارگاه فجر از قرارگاه رمضان را بر عهده داشت و چندين بار نيز مجروح گرديده است . فعاليت ايشان بيشتر برون مرزي و با همكاري مجاهدين عراقي صورت مي گرفت چنانچه ايشان در بين مجاهدين عراقي داراي شهرت و نامدار مي باشند و نسبت به وي عنايتي خاص دارند .

 

قسمتي از پيام سردار رحيم صفوي به مردم بهبهان بعد از شهادت شهيد صدرا... فني :
براي شما مردم بهبهان افتخار است به داشتن اين شهيدان فرزندان شما در همه عملياتها صف شكن بودند فرزندان گمنام شما در اغلب عملياتها فاتح و سرافراز و شهداي بزرگي را تقديم اسلام عزيز كردند . ( اين سردار هم برايتان افتخار است )

فرازی از وصیت نامه شهید: ️هم اکنون که رزمندگان اسلام در آستانه انجام عاشقانه ترین معامله خدایى، یعنى قتال در راه خداى تعالى هستند؛ و خداوند منان به من عاصى و ذلیل و ضعیف این لطف را فرموده که در کنار آنها باشم ، سپاس خداى رحمان و رحیم را به جاى مى‌آورم . پدرم : برایم دعا کنید تا خدا از تقصیراتم بگذرد ، هر چه می توانید از نعمتى که خداوند به شما عنایت فرموده در مراسم عزدارى امام حسین(ع) و بزرگداشت شهداى گرانقدر اسلام ، مخلصانه بهره گیرید؛ و فقط خدا را در نظر داشته باشید و لا غیر . در اعمالمان ،ودر رفتارمان و در گفتارهای مان رعایت همه این مسائل را بکنیم و فقط در نیّاتمان این توجه را داشته باشیم؛ هر کاری برای خداست انجام بدهیم و هر کاری که کوچکترین خدشه ای خدای ناکرده در آن هست و کمترین رنگ بی خدایی و غیر خدایی در آن هست انجام ندهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها