مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: در ۹ماهه امسال ۵ هزار نفر در استان از خدمات اورژانس اجتماعی این مجموعه برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۱۴
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسین نورعلیوند در خصوص ارائه خدمات اجتماعی اظهار داشت: در ۹ماهه امسال ۵ هزار نفر در استان از خدمات اورژانس اجتماعی این مجموعه برخوردار شده‌اند که خدمات ارائه شده به این افراد در قالب تماس تلفنی، حضوری و ارجاع از طریق گروه مجهز سیار بوده است.

 

 مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه از این شمار ۲ هزار و ۸۴۴ مورد به‌صورت تماس تلفنی با خط ۱۲۳ و مابقی حضوری و ارجاع بوده ادامه داد: این خدمات که شامل پذیرش، ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای، مددکاری، حقوقی، تربیتی، فرهنگی و آموزشی در قالب گروه مجهزهای تخصصی بوده از طریق هشت مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر استان ارائه شده است.

 

وی با اشاره به‌ضرورت وجود مراکز اورژانس اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، از برنامه‌ریزی برای توسعه این مراکز در سراسر استان خبر داد و عنوان کرد: اکنون این مراکز در هشت شهرستان استان دایر بوده که رایزنی برای ایجاد چهار مرکز در شهرستان‌های هلیلان، سیروان، چوار و بدره انجام‌گرفته است.

 

 به گفته نورعلیوند، علاوه بر ارائه خدمات به مراجعان مراکز اورژانس اجتماعی، شناسایی مراکز آسیب‌خیز در شهرستان‌ها و ارائه برنامه‌های آموزشی، آگاه‌سازی و همچنین شناسایی زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب اجتماعی نیز در دست اقدام قرار دارد.

 

 وی یادآور شد: خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی به‌صورت شبانه‌روزی بوده و عموم مردم در صورت مواجه با آسیب‌های اجتماعی با شماره‌گیری ۱۲۳ در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند از خدمات این مراکز برخوردار شوند.

 

 مدیرکل بهزیستی ایلام خدمات ارائه شده در مراکز اورژانس اجتماعی استان را شامل حمایت از زنان آسیب‌دیده اجتماعی، زنان خشونت دیده، همسرآزاری، کودک‌آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، افراد اقدام به خودکشی، کودکان کار و خیابان، مبتلایان به اختلال هویت جنسیتی، دختران در معرض آسیب و فرار از منزل برشمرد.

 

 به گفته وی، علاوه بر این هم اکنون ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های بدره و دره شهر نیز باهدف شناسایی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار فعالیت دارند.

ارسال نظرات