نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با حضور قشرهای مختلف مردم ،خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی و شهرستانی در دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۹۹۴۰
|
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دهدشت، این مراسم امروز با حضور آیت سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان، سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار،ائمه جمعه استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در گلزار شهدای شهر دهدشت برگزار شد. 

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: روحانیت همیشه در طول تاریخ رمز احیاء دین بوده است. 

وی بیان اینکه آنان که دین را آموختند و آن را در جامعه جاری کردند، مردان علم و ایمان بودند گفت: کسانی که عالم اند و عامل این ها رفعت های خداوند را خواهند دید.

ملک حسینی با بیان اینکه این رفعت ها گاه جهاد و مقاومت و گاه ایثار و شهادت است، این ها منزلت های آن‌ها است، گفت: عالمان هدایتگران تاریخ بودند می‌آموختند و آموزش می‌دادند.

وی تمام قوم لر را شیعه دانست و افزود: رمز این قوم همیشه روحانیت سادات و سادات روحانی بود و نقش روحانیت در تشیع استان انکار ناپذیر است.

ملک حسینی به جایگاه بزرگی حقیقی روحانیت در نگاه مردم اشاره کرد و گفت: در نگاه ها آنچنان بزرگ بودند که مردم باور داشتند دین شان با تکیه بر آن‌ها مستحکم است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری به نقش روحانیت در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همیشه مرد میدان بود، جنگید و کشته شد و ضروری ست که یاد تمام حماسه آفرینان را گرامی‌داشت.

وی با بیان اینکه یادواره ها باید راهوارهای شهیدان باشند، افزود: باید در مسیر تعیین شده گام گذاشت تا به مقصد رسید.

ملک حسینی با بیان اینکه شهدا به مسئولان می‌گویند خون دادیم برای نظام باید خدمت کنید، افزود: شرم کنید اگر خدمت نمی‌کنید به جامعه ای که وظیفه خدمت به آن‌ها دارید. 

وی افزود: صیانت کنید از نظام و انقلاب تان، انتخابات پیش رو است مشارکت کنید و به کشورتان در برابر دشمنان آبرو ببخشید.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عفت و حیا جامعه را حفظ کنید، برای آینده ایرانی با علم و تقوا تلاش کنید.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر امام جمعه دهدشت در نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده اظهار کرد: همه دعوت هستیم به مهمانی لاله ها در گلزار شهدای دهدشت، قطعه ای از بهشت برین، آنجایی که شهدای ما خفته اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز توفیق شد میزبان شهدا باشیم و یادی کنیم از آن‌هایی که چون سرو ایستادند و جان دادند تا درخت انقلاب اسلامی آبیاری و تنومند شود.

حجت‌الاسلام وحدانی فر گفت: درود و تحیات خدا بر پدران دست پینه بسته ی کهگیلویه بزرگ که با زحمت و مشقت جوانان خود را تربیت کردند تا امروز اسلام، عزت و ایران قدرت داشته باشد. 

وی با بیان اینکه جوانان خود را تقدیم کردند تا امروز حکومت شیعی و علوی برقرار باشد، گفت: هر آنچه امروز داریم از شهداست و ما تا ابد مدیون آن‌ها هستیم.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای روحانی تجلیل شد.

برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)برگزاری یادواره شهدای روحانی در دهدشت/ خانواده شهدا تجلیل شدند + (تصاویر)

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار