در دومین سفر رئیس جمهور به زنجان چه گذشت؟

رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در دومین سفر خود به استان زنجان ۱۶ دی‌ماه در یک روز سرد و بارانی میهمان مردم پایتخت شور و شعور حسینی بود.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۵۳
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱

 

نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، رئیس جمهور و به همراه جمعی از اعضای هیات دولت روز شنبه ۱۶ دی ماه که البته برخی وزرا یک روز زودتر یعنی روز جمعه ۱۵ دی ماه به زنجان سفر کرده بودند در دور دوم سفر‌های استانی وارد زنجان شد.

براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده قرار بود رئیس جمهور در سفر دو روزه به‌همراه برخی اعضای هیات دولت در زنجان حضور پیدا کنند، اما سید ابراهیم رئیسی به دلیل حضور در کرمان و شرکت در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی ۱۵ دی ماه در استان کرمان برای ابراز همدردی با بازماندگان حضور پیدا کرد و سفر رئیس جمهور با یک روز تاخیر یعنی شنبه ۱۶ دی ماه انجام شد.
البته تعدادی از وزرا از روز جمعه ۱۵ دی‌ماه در زنجان مستقر و مطابق با برنامه‌های در نظر گرفته شده در شهرستان‌ها حضور داشتند.


رئیس جمهور صبح روز شنبه ساعت ۸ صبح وارد شهر زنجان شد و مورد استقبال رسمی امام جمعه، استاندار و مسئولان استانی و مادر شهیدان خالقی پور قرار گرفت و بعد از سخنرانی کوتاه در فرودگاه عازم محل افتتاح پروژه‌ها شد.

اولین پروژه‌ای که رئیس جمهور افتتاح کرد، پروژه‌های مسکن ملی بود که هفت هزار و ۸۸۳ واحد مسکونی در قالب‌های مختلف در استان زنجان به بهره برداری رسید.


سید ابراهیم رئیسی افزود: در بخش مسکن در استان اقدامات خوبی انجام شده است.

نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

بازدید رئیس جمهور از پروژه معطل مانده ورزشگاه زنجان

آیت الله سید ابراهیم رئیسی از پروژه ورزشگاه زنجان که ۱۸ سال معطل و بلاتکلیف مانده بود بازدید کرد و دستور برای تسریع در تکمیل این ورزشگاه که از طرح‌های مهم استان بود داد و قرار شد با جذب و تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ماه سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.


رئیس‌جمهور گفت: برخی قسمت‌های ورزشگاه به دلیل گذشت زمان دچار مشکلات فنی شده و باید علاوه بر ادامه کار نواقص گذشته جبران شود.
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان با ۶۰ هزار و ۶۰۶ متر مربع زیربنا یک پروژه ملی است که کلنگ آن در سال ۸۴ به زمین زده شد و مسئولیت ساخت آن به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور واگذار شده بود.

نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

سپس رئیس‌جمهور عازم محل دیدار با مردم استان که از ابتدای صبح با وجود بارش باران و سرمای هوا خود را به میدان قائم و مصلی رسانده بودند شد و مورد استقبال گرم و باشکوه مردم پایتخت شور و شعور حسینی قرار گرفت.

رئیس جمهور در اجتماع بزرگ مردم زنجان از افزایش تولید، صادرات و اشتغال در دو سال دولت سیزدهم خبر داد و گفت، که تولید و صادرات کشور در این مدت صعودی بوده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و ۶۰ میلیون دلار در مدت فعالیت دولت در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده است و شاهد کاهش ۵ درصدی میزان بیکاری در استان زنجان بوده‌ایم.


نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

موثرترین عنصر در خود سازی و جامعه سازی قرآن و نماز است

سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور کشورمان سخنران سی امین اجلاسیه سراسری نماز در زنجان بود و در سخنانی با اشاره به اهمیت نماز گفت: موثرترین عنصر در خود سازی و جامعه سازی قرآن و نماز است.

نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

 

افتتاح هفت طرح در بخش کشاورزی در استان


دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن شمالغرب کشور و بزرگترین شهرک گلخانه‌ای استان با حضور آیت الله رییسی در شهر هیدج افتتاح شد، این گلخانه به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز است و در وسعت ۶۰ هکتار زمین و ۳۰ هکتار سطح زیر کشت، انواع محصولات کشاورزی در آن تولید می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح این گلخانه گفت: امروز دیدن گلخانه مدرن در زنجان موجب خوشحالی من شد چراکه با این کار توسعه تولید و اشتغال و تقویت دانش بنیان‌ها و رشد کشاورزی را همزمان شاهد هستیم‌

گفتی است، همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به استان زنجان هفت طرح در بخش کشاورزی به ارزش نزدیک ۲۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

خلاقیت و نگاه جهادی عامل موفقیت در عرصه‌های مختلف کشور است


آخرین برنامه رئیس جمهور شرکت در جلسه شورای اداری استان بود که این برنامه شامگاه شنبه در سالن غدیر دانشگاه زنجان برگزار شد.

سید ابراهیم رئیسی در این جلسه با بیان اینکه مدیران باید با کار جهادی، با انگیزه و تلاش برای حل امور با یکدیگر مذاکره کنند، اظهار کرد: کار باید بین مدیران گردش پیدا کند تا مسئله را حل کنند و نیاز به تصویب قانون جدید نیست و شورای اداری برای مطرح کردن مسائل بین دستگاه‌های مختلف برطرف کردن ناهماهنگی است.

وی خلاقیت و نگاه جهادی را عامل موفقیت در عرصه‌های مختلف کشور برشمرد و گفت: دشمن نمی‌خواهد پیشرفت داشته باشیم و ادارات کارایی داشته باشند، اما باید ادارات و سازمان‌های کارآمد شکل دهیم تا دشمن را ناامید کنیم و در این راه افزایش بهره‌وری و کارآمدی در اولویت قرار گیرد.

 

نگاهی به سفر یه روز رئیس جمهور به زنجان

 

و در پایان باید گفت؛ ره آورد سفر رئیس جمهور به استان زنجان ۱۱۹ پروژه با ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار بود.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار