شهید سلیمانی تجسمی از همه خصلت‌های انسانی و انقلابی بود

سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی تجسمی از همه خصلت‌های انسانی و انقلابی بود که چون تابلوی همه میراث ارزنده دوران دفاع مقدس را در خود داشت و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند که مکتب حاج‌قاسم، برای این بود که نسل جوان به این مکتب نگاه کرده و از سیره او الگو بگیرد.
کد خبر: ۹۵۶۹۰۵۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه نهم تا ۱۹ دی‌ماه، به نام دهه مقاومت نام‌گذاری شده، دهه‌ای که سالروز شهادت سردار دل‌ها را نیز در خود جای‌داده است، اظهار کرد: تابلو حاج‌قاسم، هم در عرصه جهاد و هم در بینش توحیدی شفاف بود. حاج‌قاسم سلیمانی حاکمیت الله را بر تمام دنیا باور کرده بود و در این راه با کفر مبارزه می‌کرد.

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بیان کرد: سردار سلیمانی به مقامی رسیده بود که وقتی شخص اول سیاسی آمریکا برای او نامه نوشته بود آن را قبول نکرد و گفت من یک سربازم و از فرمانده‌ام دستور می‌گیرم و بر همین اساس است که مقام معظم رهبری از "مکتب حاج‌قاسم" یاد کردند.

 وی افزود: ولایت‌مداری، خستگی‌ناپذیری، جذب حداکثری، انقلابی‌گری به‌دوراز بازی‌های جناحی و اخلاق‌مداری از جمله ویژگی‌های ممتاز شخصیت شهید سلیمانی بود. شهید سلیمانی مجسمه واقعیت دفاع از ولایت و دین بود، نسل جوان باید ویژگی‌های حاج‌قاسم را که او را تبدیل به یک مکتب کرد، بیاموزد.

 علم‌الهدی با تأکید بر تحلیل مکتب حاج‌قاسم سلیمانی برای نسل جوان، بیان کرد: حاج‌قاسم مجسمه واقعیت دفاع از ولایت و دین بود. امیدواریم که عزیزان ما این فرموده مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به نسل جوان ویژگی‌های حاج‌قاسم را که او را تبدیل به یک مکتب کرد، بیاموزند.

 وی خاطرنشان کرد: باید در باره کسی که قرار است مکتب و الگو شود، تبیین‌های قابل‌تأمل و دقیق و فکری صورت گیرد. اگر مسائل تبیین نشود و قرائت صحیح نسبت به سیره این شهید نداشته باشیم ممکن است در آینده دشمن موفق شود این شخصیت بزرگ را تحریف کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی اذعان داشت: اگر بخواهیم شخصیت شهید سلیمانی را خلاصه کنیم باید شخصیت وی را تحت ایمان قوی و زیست شهادتی بشناسیم.

 با وجود حضور کم‌رنگ شهید سلیمانی در رسانه‌ها و سخنرانی‌های اندک این شهید والامقام و در مقابل تبلیغات گسترده و هدفمند جریان رسانه‌ای استکبار علیه جبهه مقاومت، سردار سلیمانی در قلوب مردم نفوذ داشت و حضور میلیونی و فراموش‌نشدنی مردم در آیین تشییع این شهید والامقام در شهرهای مختلف این موضوع را نشان داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار