معاون سازمان راهداری کشور:

از ابتدای سال‌جاری ۲۶۰۰ کیلومتر راه روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است

زنجان -معاون توسعه ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی گفت: از ابتدای سالجاری افق برنامه برای بهره‌برداری از ۲۷۵۰ کیلومتر راه روستایی بوده که تاکنون ۲۶۰۰ کیلومتر راه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۷۳
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

از ابتدای سال‌جاری ۲۶۰۰ کیلومتر راه روستایی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، خداداد مقبلی با تسلیت شهادت جمعی از مردم در حادثه کرمان اظهار داشت: افراد مشغول در راهداری مخصوصاً در جاده‌ها با عشق به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۹ نمازخانه در سراسر کشور افتتاح شده و افتتاح چهلمین نمازخانه در زنجان بوده گفت: ساخت ۳۰ باب نمازخانه به ادارات ابلاغ شده و پیگیر ساخت آن‌ها با کیفیت مناسب هستیم.

معاون توسعه ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی افزود: یک هزار و ۲۲ باب مجتمع خدمات رفاهی در کشور به بهره‌برداری رسیده که ۴۷ مجتمع در صورت تکمیل افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: ۵۶۸ باب مجتمع خدمات رفاهی با درصد پیشرفت‌های متفاوت در حال احداث در کشور است و امیدواریم تا پایان سال بخشی از آن‌ها به بهره‌برداری برسد.

مقبلی در خصوص روکش آسفالت و راه‌های روستایی بیان کرد: برابر آمار ارائه شده سال ۹۵، باید در کشور ۱۴۵ هزار کیلومتر راه برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ساخته می‌شد که در حدود ۱۱۸ هزار کیلومتر راه روستایی ساخته شده است و ۲۷ هزار کیلومتر راه روستایی باقی مانده است و ۵۶۰۰ کیلومتر راه در دست اجرا بوده و همچنین یک هزار و ۱۲۵ پروژه نیز در کشور در حال اجرا داریم.

وی افزود: از ابتدای سالجاری افق برنامه برای بهره‌برداری از ۲۷۵۰ کیلومتر راه روستایی بوده که تاکنون ۲۶۰۰ کیلومتر راه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون توسعه ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی با بیان اینکه عمر راه‌های روستایی و فرعی بالای ۳۰ سال است گفت: یکی از مشکلات ما نگهداری رویه آسفالت راه‌های روستایی به واسطه کمبود اعتبار است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۰۰۰ کیلومتر مسیر روستایی و فرعی روکش آسفالت شده است و هدف مادر سالجاری ۶۰۰۰ هزار کیلومتر بوده که در ۹ ماهه ابتدای سال روکش ۵۰۰۰ کیلومتر راه انجام شده و امیدوار هستیم تا پایان سال این عدد را به ۷۰۰۰ کیلومتر برسانیم.

وی به بحث تصادفات در شرق کشور اشاره کرد و گفت: بیشترین تصادفات در شرق کشور در مسیر کویر به دلیل کمبود مجتمع خدمات رفاهی است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر با ایجاد مجتمع‌های رفاهی باعث کم شدن شویم.

فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار