عضو شورای مرکزی خانه ایثارگران استان تهران :

شهادت سردار سلیمانی یک حادثه بزرگ تاریخی است که به عنوان یک نقطه روشن در تاریخ ثبت شده است

دکتر جواد فتوحی استاد دانشگاه و عضو شورای مرکزی خانه ایثارگران استان تهران در همایش یادواره شهید سلیمانی گفت : حاج قاسم، مالک اشتر زمانه، شهید القدس و سرباز ولایت به معنای واقعی کلمه بود که در صحنه های مختلف کشور، مقتدرانه و بی ریا حضور فعال داشت .
کد خبر: ۹۵۶۸۴۱۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

دکتر جواد فتوحی افزود : از همه اقشار جامعه از زن و مرد، ایرانی و غیر ایرانی، انقلابی و غیرانقلابی، از حاج قاسم خاطره هایی ماندگار از ایثارگری ها ،شجاعت. مقاومت، نوع دوستی، تیزهوشی، تدبیر و معنویت دارند که باعث شده ملت ایران به وجود حاج قاسم به عنوان یک فرد ایرانی افتخار کنند و او را قهرمان خود بدانند.

رهبر معظم انقلاب نیز به درستی در مورد ایشان می فرماید که : قضایای حاج قاسم، قضایای مردمی است چون مردم از همه اقشار ، علاقه قلبی خود را نسبت به این شهید بزرگ در آن تشییع باشکوه و ماندگار نشان دادند و نکوداشت شهید سلیمانی متعلق به جریان خاصی نمی باشد و ابتکار عمل نکوداشت ایشان باید به دست مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد : شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس یک حادثه بزرگ تاریخی است که به عنوان یک نقطه روشن در تاریخ ثبت و ضبط شده و فراموش شدنی نیست.

دکتر جواد فتوحی ضمن تحلیل عملکرد میدان عملیاتی به فرماندهی شهید سلیمانی و تأثیر آن در راهبرد سیاست خارجی و ایجاد امنیت در منطقه استراتژیک غرب آسیا، گفت: با توجه به اصول ۴ و ۱۵۲ و ۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تمامی اقدامات حاج قاسم و سپاه قدس از منظر حقوقی در راستای اصول قانون اساسی و جهت گیری رسمی کشور بوده و دارای عقبه قانونی و حقوقی می باشد.

همچنین این اقدامات،  از منظر سیاسی عامل تقویت کننده سیاست خارجی و دیپلماسی کشور بوده چرا که اصل قدرت که به تازگی از آن به عنوان قدرت هوشمند تعبیر می‌شود و سومین سطح مهم و اثرگذار در راهبرد سیاست خارجی می باشد، توسط سپاه قدس و شهید سلیمانی به بهترین وجه در منطقه و جهان عملیاتی شده است.

وی افزود : از مهترین دستاوردهای مهم و استراتژیک حاج قاسم این است که ضمن حفظ متحدان وفادار و راهبردی ایران اسلامی مثل سوریه، به ایجاد شبکه بزرگ امنیتی و نظامی در منطقه با نام محور مقاومت پرداخت که این محور مقاومت ویژگی های مهمی دارد از قبیل فرامرزی، فرامذهبی و ترکیبی از دولت‌ها مثل سوریه و تشکیلات غیردولتی مانند حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و ... که این موضوع از ابتکارات شهید سلیمانی بوده.

قله و نقطه اوج اقدامات حاج قاسم،  شهادت ایشان بود که باعث شد اسم شهید سلیمانی تبدیل شود به رمز مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار در دنیای اسلام.

این استاد دانشگاه در پایان با توجه به اثر ویژه قدرت نرم در تحلیل سطح سوم قدرت سیاست خارجی ، همگان را توصیه به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمود چون شرکت در انتخابات در راستای راهبرد عملیاتی میدان حاج قاسم در جنگ نرم می باشد و پشتوانه مردمی نظام را تقویت می کند و از مردم خواست ضمن شرکت در انتخابات، دیگران را نیز به عنوان یه وظیفه عقلی، شرعی و ملی، توصیه به شرکت در انتخابات کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار