سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی پرآوازه بود که بدون هیچ ادعایی در میدان‌های خدمت و جهاد تا پای جان حضور داشت و با مجاهدت‌ها‌و تلاش‌های خود همه دنیا را به حیرت واداشت.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۷۶
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی پرآوازه بود که قصه شجاعت و خودگذشتگی اش به گوش جهانیان رسیده بود، همه دنیا در حیرت مجاهدت‌های و تلاش‌های این بزرگ مرد متحیر ماند و دوست و دشمن او را به عظمت و بزرگواری می‌شناختند.

سردار سلیمانی که مجاهدی خستگی‌ناپذیر و فرمانده‌ای مدیر و مدبر بود در عرصه‌های مختلف جهاد از خود شگفتی به جاگذاشت و به الگویی برای جبهه مقاومت تبدیل شد.

حاج قاسم که خود را همواره سرباز کوچک ملت ایران و سرباز ولایت می‌نامید بدون در نظر گرفتن مرز و بوم و محدود‌کردن خود در مرز‌ها برای اسلام و دفاع از مظلومان در منطقه جهاد و مبارزه کرد و با تعهدی که به اسلام و ایران اسلامی داشت پرچمدار مکتب مجاهدت و مقاومت شد و مکتب سلیمانی را که برخاسته از عقلانیت، معنویت و مقاومت است را از خود به جای گذاشت، این مکتب علاوه بر اینکه می‌تواند تاریخ ساز، عزت بخش و افتخار‌آفرین باشد چراغ راه نسل‌های آینده است و بسیاری از نوجوانان و جوانان و فرزندان این مرز و بوم تحت تأثیر این مکتب رشد خواهند کرد و سلیمانی‌های دیگر به بار خواهند آمد.

محمدرضا دشتی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت: ادامه داد: شهید سلیمانی مسئول عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه بود، اما هیچ وقت منیت نداشت و دوست نداشت در رسانه‌ها باشد و به معنای واقعی کلمه عاشق گمنامی بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم باعث شد که مردم کشور‌های دیگر متوجه شوند که جمهوری اسلامی ایران و دین اسلام، به دنبال صلح، دوستی و برادری هستند، یادآور شد:شهید سلیمانی نماد ایثار و مقاومت بود و دشمن مطمئن باشد به زودی جوانانی در سطح منطقه شروع به فعالیت خواهند کرد که تحت تأثیر همین اخلاص و ایثار و شجاعت شهید سلیمانی پرورش یافته اند.

دشتی اضافه کرد: همین جوانان عامل برچیدن بساط ظلم و جور آمریکا از سطح منطقه خواهند بود و همچنین رژیم صهیونیستی نیز براساس مسیری که سردار سلیمانی طراحی کرده قدم به قدم به نابودی نزدیک خواهد شد و دیری نخواهد پایید که فرزندان و پرورش یافتگان مکتب حاج قاسم در قدس نماز برپا کنند.

وب با بیان اینکه سردار سلیمانی توان به حرکت درآوردن ظرفیت‌های عظیم مردمی را داشت، گفت: ارتش یکپارچه و هماهنگ و منسجم و قوی مردمی در سطح کشور‌های منطقه حاصل ابتکار و نگاه تیزبینانه سردار سلیمانی بود.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان تنها مدیر عالی در نظام جمهوری اسلامی است که موفق به گرفتن نشان ذوالفقار از مقام معظم رهبری شده است و نه تنها در عملکرد شغلی و حوزه فعالیت خود موفق بود بلکه با محبوبیتی کم‌نظیر در سطوح و سلایق مختلف نه تنها جامعه بلکه دنیا همراه شد.

حجت لاسلام‌والمسلمین مهدی دادآفرین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این زمینه به یزدرسا گفت: اینکه از سردار سلیمانی را به عنوان مدیر موفق انقلابی و الگوی جبهه مقاومت نام برده می‌شود، یکی از دلایل عمده آن این بود که به دنبال جایگاه، پست و مقام نبود بلکه هدفش این بود که بتواند این روحیه مجاهدت و جهاد خود را حفظ کند و هر کسی که این حالت را در همه عرصه زندگیش رعایت کند و بداند که ما لحظه لحظه در حال جنگ هستیم مسلما ساکت نمی‌نشیند و دنبال این است که دشمن چگونه برنامه‌ریزی کرده و دشمن کدام اهداف ر ا می‌زند لذا برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد افزود: شخصیتی مثل سردار سلیمانی مدیری موفق و انقلابی بود مدیران ما نیز باید از ایشان الگو بگیرند، این شهید بزرگوار پشت میزنشین نبود، آسیبی و مشکلی را درجامعه می‎‌دید دنبال رتق و فتق آن امور و رفع آن مشکل بود و خود میدانی وارد عرصه می‌شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد عنوان کرد: به تعبیر حاج قاسم در جنگ اینطور نبود که فرماندهان ما، سربازان را به جلو بفرستند و به آن‌ها دستور بدهند که برو، بلکه فرماندهان ما خودشان وارد معرکه و میدان می‌شدند و به سربازان و رزمندگان می‌گفتند بیا، این روحیه را سردار سلیمانی بعد از دفاع مقدس هم حفظ کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی مرد میدان بود و کسی که مردم میدان باشد مسلما مدیر موفقی است و می‌تواند با آن روحیه مقاومتی که دارد یک جبهه تمام عیاری در حوزه مقاومت در کمربندی مقاومت در منطقه ایجاد کند و حاج قاسم از جمله آن‌ها بود.

حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر سردار حاج‌قاسم سلیمانی نشان از محبوبیت این شخصیت بزرگ بود، و بعد از شهادت ایشان نیز مزار این شهید بزرگوار میعادگاه عاشقان مکتب شهید سلیمانی است.

احمد برزگر کارشناس سیاسی یزد نیز در این زمینه گفت: خداوند به خاطر اخلاص، توکل به خدا و ولایت مداری حاج قاسم سلیمانی چنان برکتی در خون ایشان قرار داد که میلیون‌ها نفر را به جوشش و حرکت واداشت و یک تشییع بی‌سابقه در تاریخ بعد از رحلت حضرت امام (ره) رقم خورد این‌ها همه از برکات اخلاص است که تمامی ندارد و بنیانگذار یک مکتب است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مقام معظم رهبری در پی این تشییع جنازه بی سابقه فرمودند یوم الله ۱۶ دی را فراموش نکنید و مکتب شهید سلیمانی را هم فراموش نکنید یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی با اخلاص، معنویت و ولایت مداری که داشت مؤسس و بنیان‌گذار مکتب و جریانی است که می‌تواند سال‌های سال نسل جوان را پرورش دهد و همچنان جریان مقاومت را با خونش آبیاری کند و محکم‌تر از گذشته جلو ببرد.

وی تصریح کرد: جایگزینی برای شهید سلیمانی پیدا نمی‌شود و اگر ده‌ها نفر از فرماندهان عالی رتبه نظامی امریکا کشته شوند اندازه کفش پای شهید سلیمانی نیز ارزش ندارد و انتقام اساسی و اصلی در قبال ترور سردار سلیمانی همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند اینکه جبهه مقاومت چنان عرصه را بر امریکایی‌ها در منطقه تنگ کنند که امریکایی‌ها مجبور شوند بساطشان را جمع کنند و کلا از منطقه بیرون روند و چنین انتقام سخت و نهایی در شأن خون شهید سلیمانی است.

سخن گفتن و نوشتن از افرادی، چون سردار سلیمانی که در خدمت آرمان بشریت یعنی صلح و دوستی هستند، می­‌تواند موجب ترویج اندیشه آ­ن­ها و صلح‌خواهی شود. شهید حاج قاسم سلیمانی، فرزند مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، جان خود را در مسیر کمک به مستضعفان جهان و مقابله با ظالمان و برقراری صلح و آرامش فدا کرد و مکتبی که به جا گذاشت تا همیشه نقشه راه نسل‌های امروز و آینده است.

ارسال نظرات