امام جمعه شهرستان زارچ گفت: سردار سلیمانی هم قهرمان میدان مبارزه با دشمن، هم قهرمان دیپلماسی و هم قهرمان میدان بزرگ اتحاد بین گروه‌های مختلف بود.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۷۳
|
۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید محمود طباطبایی، ضمن گرامیداشت سالروز ایام شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و همچنین محکومیت حادثه تروریستی ۱۳ دی ماه که به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنانمان منجر شد، گفت: نگاه متفاوت به مباحث مدیریتی و کار‌هایی که مردم باید انجام دهند و در کار‌ها مشارکت کنند یکی از ویژگی‌های سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: در مکتب شهید سلیمانی تنگ‌نظری‌ها و اموری که دایره دوستان و ارادتمندان نظام و انقلاب را تنگ می‌کند و عده زیادی را از این دایره خارج می‌کند وجود نداشت.

امام جمعه شهرستان زارچ با بیان اینکه سردار سلیمانی سرباز به تمام معنای ولایت بود، ادامه داد: مقام معظم رهبری بحثی در رابطه با جذب حداکثری دارند مبنی بر اینکه برای جذب حداکثری باید تنگ نظری‌ها را کنار بگذاریم و بدانیم که اکثریت قریب به اتفاق مردم حول محور نظام، کشور و رهبری می‌توانند جمع شوند و سردار سلیمانی نیز هم در کلام و هم در مکتب، سیره و مرام خود همین موضوع را دنبال کردند و به آن اعتقاد داشتند.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند حزب، گروه، قوم و قبیله من اگر من و منیت‌ها کنار گذاشته شود و محوریت، اسلام، مبانی اسلام، مصالح اسلام و جهان اسلام باشد می‌تواند به وحدت کمک کند که نیاز امروزه جامعه اسلامی و همه اقوام و همه گروه‌های در داخل و خارج کشور است، آن کسانی که دلشان برای اسلام، قرآن و عزت اسلام و مسلمانان می‌تپد می‌توانند حول محور علاقه به این مبانی و اعتقادات جمع شوند و این کار بزرگی بود که شهید سلیمانی انجام داد.

طباطبایی نوع مدیریت و هماهنگ‌کردن افراد در مرام و مکتب و مسلک شهید سلیمانی بسیار تاثیرگذار و متعالی دانست و افزود: سردار سلیمانی یک دیپلمات جهادگر و میدان دیده بود و هیچ وقت خود را از بدنه مردم جدا نمی‌دید و در بین مردم مشکلات را حل می‌کرد، یکی از کار‌های بزرگی سردار، کاری بود که در جنوب شرق کرد و شر اشرار را با محوریت مردم و با تمرکز بر کار‌های انقلابی و جهادی سایه شوم اشرار را از مردم آن منطقه برداشت.

وی تصریح کرد: هر وقت در بین مردم یک مسئول باشد و درد‌ها و مشکلات مردم را نزدیک لمس کند و سعی و تلاشش این باشد که از مردم جدا نشود در بین مردم برای مردم و در جهت رضایت خدا کار کند آن وقت تبدیل به شهیدی به قامت شهید سلیمانی می‌شود، شهیدی که به‌دلیل نوع مدیریت و فرماندهی و نوع تعامل با مردم به عنوان شخصیتی ملی، فراملی و یک قهرمانی جهانی تبدیل شد که هم قهرمان میدان مبارزه با دشمن، هم قهرمان دیپلماسی و هم قهرمان میدان بزرگ اتحاد بین گروه‌های مختلف بود.

امام جمعه شهرستان زارچ اضافه کرد: زمانی که مردم چنین عظمت‌هایی را در این سردار سلیمانی این شخصیت بزرگ دیدند دیدیم که چه محبوبیتی را این مرد خدایی و این مرد بزرگ در بین مردم دنیا پیدا کرد.

طباطبایی گفت: هر ملتی، قومی و هر دینی احتیاج به قهرمانی دارد و یک ملت قهرمان‌های خود را از بین کسانی که بیشترین معنویت را دارند و بیشترین خدمت را خالصانه به مردم خود انجام می‌دهند انتخاب می‌کنند و امیدواریم این مکتب و راه شهید سلیمانی بتواند مشکلات جهان اسلام و کشور عزیزمان را مرتفع کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار