همزمان با سراسر کشور در فلارد برگزار شد؛

گرامیداشت سالگرد دلها و سردار سید رضی موسوی

مراسم‌گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهادت سید رضی موسوی درتپه نورالشهدا شهر خنگ فلارد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۳۳
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ سردار لیالی، همرزم شهید سلیمانی و نویسنده کتاب مکتب سلیمانی در سخنرانی خود گفت: یکی از دلایلی که شهید می گوید برای آن مکتب ولایت و امامت را پیگیری می کنم و جانم را در این راه میدهم این است که گذشته ما ۲۵۰۰ سال تحت حاکمیت ظالمانه، مسفدانه وخائنانه پادشاهانهای بود که نه به دین و ناموس ما رحم کردند و بلکه اینها را فروختند و افتخار کردند.

نویسنده کتاب مکتب سلیمانی، اظهار داشت: شما بروید ببینید در سال۱۳۵۰ وقتی بحرین از کشور جدا شد آن بهایی زاده هویدا چه گفته است. گفت چرا به ما ایراد می گیری. بحرین دختر بالغی بود که باید به خانه می رفت، ببینید این درد را به کجا باید گفت،سرزمین را می دادند و سرشان را بالا می گرفتند و به خاطر نوکری آمریکا، اسرائیل، انگلیس و اجانب افتخار هم می کردند که ما کشورمان را دادیم نه عرب ها و ما خاکمان را دادیم نه کشورهای دیگر.لذا شهید می گوید:وقتی به گذشته سیاه زندگیمان نگاه می کنیم می بینیم گذشته سیاه زندگی ما را ولایت نجات داده است. و شهید می گوید وقتی خدا می بیند که این بنده زمینی این طوری محو رخسار ولایت شده بما غفر لي ربي وجعلني من المكرمين. خدا می گوید بیا ان الجهاد باب من ابواب الجنه. این درب شهادت برای شما گشوده شده است و شهید وقتی در آن جایگاه قرار می گیرد می گوید بما غفرلی ربی و جعلنی من المکرمین. خدا گناه هان ما را بخشیده و مرا از مکرمین قرار داده. و بعد می گوید خدا این همه عزتی که تو به من دادی را چگونه پیامم را به دیگران برسانم. بما غفرلی ربی و جعلی من المکرمین. و قیل الدخل الجنه. بیایید ببینید خداوند چه جایگاهی به من داده است. این مجموع بحثی بود که داشتم.

وی اظهار داشت: اما چون خواهران در جلسه حضور دارند بگذارید یک خاطره از شهید سلیمانی در خصوص مادر ایشان بگویم در زمانی که سرلشکر پرافتخاری بود که اماممان چقدر درباره شخصیت  ایشان صحبت می کنند. وقتی مادرشان از دنیا می رود بچه ها طوری برنامه ریزی کردند که در روستا باشه. وقتی خبرنگاران آمدند دیدند حاج قاسم روی خاک مادرشان است.خبرنگاران گفتند ما از تهران آمدیم یک چیزی بگویید. حاج قاسم گفت: من خیلی دوست داشتم کف پای مادرم را ببوسم. زمانی که مادرم هوشیاری داشت نتوانستم ولی این افتخار زمانی که بیهوش بود حاصل شد، توانستم کف پای مادرم را روی دیدگانم و ببوسم و چه کنم که این توفیق از این به بعد حاصل نمی شود. سردار لیالی ادامه داد: حاج قاسمی که به شدت اهل تضرع بود‌، یک رفیقی می گفت من رفتم نجف اشرف وقتی داخل حرم شدم دیدم حاجی گوشه ای نشسته و گردنش کج شده و دارد قنوت می خواند، بعد ۴۵ دقیقه برگشتم از زیارت و دیدم هنوز حاج قاسم گردنش کج هست و دارد قنوت می خواند، مطمئن باشید دل حاج قاسم چیزی جز عزتمندی و سلامت و بزرگی برای مردم ایران و مظلومان منطقه نبوده است.

 مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلاد، در حاشیه این مراسم گفت: تلاوت کلام نورانی وحی ،سرود جمهوری اسلامی ،خیرمقدم، سخنرانی، سرود گروه نسیم صبا لردگان‌،مداحی ذکر مصیبت ونوحه سرایی و پذیرایی از دیگر برنامه های شهادت حاج قاسم سلیمانی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار