بانوان کارآفرین کمیته امداد اردبیل تجلیل شدند

به مناسب سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان کارآفرین تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۵۵
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

بانوان کارآفرین کمیته امداد اردبیل تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار بسیج، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل روز سه شنبه در آستانه ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و روز زن، با حضور در طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از سه بانوی کارآفرین تحت حمایت این نهاد با اهدای لوحی تجلیل کرد.

علیرضا حسین نژاد در حاشیه تجلیل از این بانوان کار آفرین، اظهار کرد: تجلیل از بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانواری که با تکیه بر توانایی های خود می کوشند خانواده خود را به سمت خودکفایی و استقلال اقتصادی سوق دهند، وظیفه ما است و همواره باید مورد تجلیل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه این بانوان الگوی مناسبی برای سایر افراد جامعه هستند، افزود: بانوان کارآفرین علاوه بر نقش مادری با تلاش و کوشش خود موفق شدند چرخه زندگی خود را به حرکت درآورده و با عزت و سربلندی زندگی کنند.

وی رسیدن به خودکفایی و استقلال مالی خانوارهای تحت حمایت را اولویت‌های کمیته امداد استان اردبیل برشمرد و گفت: در همین راستا امسال به ۴۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت این نهاد در استان تسهیلات اشتغال و خودکفایی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رفع موانع فضای کسب ‌و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت بسیار مهم دانست.

افتتاح ۲ باب مسکن مددجویی در شهرستان اردبیل

رئیس اداره منطقه ۲ کمیته امداد شهرستان اردبیل گفت: امروز به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، ۲ واحد مسکونی مددجویی در روستاهای آقبلاغ رستم‌خان و پیراقوم شهرستان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اکبر عزیزیان با بیان اینکه یکی از این خانواده‌ها به دلیل زندانی بودن سرپرست و دیگری به علت فوت سرپرست تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته‌اند، افزود: این خانواده‌ها در مسکن نامناسب زندگی می کردند که با کمک و مساعدت خیرین، سرپناه جدیدی برای آنها احداث و تحویل داده شد.

وی چالش عمده کمیته امداد شهرستان اردبیل را تامین مسکن مددجویان مستاجر برشمرد و اظهار کرد: با کمک خیرین و تامین اعتبار از منابع کمیته امداد کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی بیان کرد: از ۲۵ واحد مسکونی در حال احداث توسط بنیاد علوی در شهرستان اردبیل عملیات احداث ۱۰ واحد مسکونی پایان یافته و به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شده است.

رئیس اداره منطقه ۲ کمیته امداد شهرستان اردبیل اضافه کرد: امسال با هدف تامین مسکن مقاوم و مناسب، ۲۳ واحد مسکونی مددجویان در شهرستان اردبیل با ساخت حمام، سرویس بهداشتی و لوله کشی گاز مرمت و مناسب سازی شد تا آنها بتوانند در محیطی سالم و ایمن زندگی خود را سپری کنند.

عزیزیان با بیان اینکه تهیه مسکن مناسب برای اقشار آسیب پذیر و مددجویان یکی اولویت های کمیته امداد است، ادامه داد: چرا که رفع مشکل مسکن علاوه بر رفع مهم‌ترین دغدغه مددجویان، مسیر توانمندسازی و خودکفایی آنها را هموارتر می کند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷.۱ درصد جمعیت و ۱۱.۲ درصد تعداد خانوارهای استان اردبیل و به عبارتی ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار