اداره کل پزشکی قانونی اردبیل:

قربانیان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل افزایش یافت

اردبیل - اداره‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل با اعلام فوت ۱۹۱ نفر در تصادفات رانندگی این استان در سال جاری، از افزایش میزان آسیب‌دیدگان و متوفیان ناشی از حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۷۳۴۷
|
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

قربانیان تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل افزایش یافت

به گزارش روز دوشنبه بسیج از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل، در هشت ماه گذشته ۱۹۱ نفر شامل ۴۶ زن و ۱۴۵ مرد در حوادث رانندگی این استان جان باختند در حالی که تعداد تلفات حوادث رانندگی در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ فوتی بوده و آمار رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش ، چهار هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل مصدومیت ناشی از تصادف‌ها در هشت ماه گذشته به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند که شامل یک هزار و ۳۹۶ زن و سه هزار و ۱۲۱ مرد است و این آمار نسبت به چهار هزار و ۲۶۳ آسیب‌دیده در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۶ درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل ، بیشترین تعداد مرگ و میر در آمار فوق مربوط به سوانح و تصادفات برون شهری استان بوده است.

تصادفات رانندگی به حوادث ترافیک خیابانی یا جاده‌ای گفته می‌شود که دست کم یک وسیله نقلیه با یک وسیله نقلیه یا یک فرد یا جسم ثابت برخورد کرده باشد.

به گزارش بسیج، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

استان گردشگرپذیر اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار