حماسه نهم دی برای نسل جوان تبیین و بازخوانی شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت : بازخوانی و تبیین حماسه ۹ دی و واکاوی ریشه ها و عوامل و زمینه های بروز فتنه ۸۸ برای نسل جدید ضروری است .
کد خبر: ۹۵۶۶۷۹۴
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳

حماسه نهم دی برای نسل جوان تبیین و بازخوانی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از نوشهر ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد جامع نوشهر عنوان کرد: ۹ دی باید بازخوانی شود تا به نسل جدید گفته شود که دشمنان ما با یک دروغ بزرگ بنام تقلب در انتخابات سال ۸۸ فتنه ای ایجاد کردند که مملکت را ۸ ماه به آشوب کشاندند.

وی با اشاره به اینکه یوم الله درخشان نهم دی باید همانند عاشورا زنده بماند اظهار کرد : عاشورا ترکیبی از فتنه و قیام حماسی بوده است که برخی جریانات همانند آل سفیان، آل مروان و اشخاصی همچون معاویه و یزید گرداننده فتنه و جنایت بودند و قیام حماسی ابا عبدلله در مقابل این فتنه ها بوده است که اگر این قیام نبود آن فتنه، دین و اسلام را از بین برده بود.


نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد : حماسه عظیم ۹ دی تحت رهبری‌های رهبر حکیم، ژرف اندیش و شجاع رخ داد و به حمد الهی توانست سال ۸۸ مدیریت بحران را به معنای واقعی انجام دهند.

وی ترکیب هوشیاری رهبری و بیداری ملت را عامل خاموشی فتنه سال ۸۸برشمرد و گفت: اینجا مملکت امام زمان است و کسی نمی تواند به آن آسیب وارد کند و رهبری کسی است که مردم به او اعتقاد و ایمان دارند و عشق می ورزند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مردم ما با بصیرت و با وفا هستند، خاطر نشان کرد: امروز هم در ادامه برای حفظ دستاوردها نیاز به بصیرت و تبعیت از رهبری است.

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه فتنه های دشمن تمام شدنی نیست و هر از چند وقتی دست به فتنه های مختلف می زند، افزود: باید در این میان کار تربیتی و فرهنگی صورت گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: تعلیم و تربیت و تبلیغات ما باید به این سمت برود که انسانها مسائل جامعه را با چشم هوای نفس نبینند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اگر بنا باشد انسان مسائل را بنا به هوای نفس ببیند، وارونه تعبیر می کند ، مردم را فریب می دهد و تبدیل به جنگ رسانه ای می شود.

آیت الله لائینی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار بر محور هوای نفس می چرخد، یادآور شد: اینها قدرت و ثروت دنیا را می خواهند تا نظام جهانی را بر اساس منافع خود بوجود آورند.

وی راندن و به شهادت رساندن بسیاری از مردم فلسطین و غزه توسط رژیم صهیونیستی را ناشی از همین قدرت طلبی استکبار دانست و گفت: فلسطینیان تنها ۳ درصد از زمین های خود را فروخته بودند در حالیکه رژیم صهیونیستی ۹۷ رژیم درصد خاک فلسطین را غصب کرده است و آنها را از خانه خود بیرون رانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه بر رعایت اخلاق و تجزیه و تحلیل مسائل با چشم عقل توسط کاندیداها تاکید کرد و گفت: رعایت اخلاق یکی از سفارشات رهبری است و مسئولین نیز باید بی طرفی را رعایت کنند.

آیت الله لائینی تاکید کرد: برای غلبه بر فتنه باید تعلیم و تربیت ما به این سمت برود که انسان ها بر هوای نفس غلبه کنند و بیت المال را ضایع نکنند و به حق مردم احترام کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها