در امامزادگان شهرکرد برگزار شد؛

نخستین جلسه هماهنگی حج عمره

در ایام وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها،اولین جلسه هماهنگی زائرین حج عمره اعزامي هجدهم دیماه در جوار مضجع نورانی امامزادگان شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۶۶۸۵
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این جلسه که نماینده بعثه مقام معظم رهبری مدظله ‌العالی در استان هم حضور داشت، رییس اداره حج و زیارت استان، در سخنانی گفت: با پیگیری های مستمر مسئولان حج و زیارت کشور و در سایه روابط دیپلماتیک با کشور عربستان، نخستین کاروان زائران عمره مفرده پس از 9 سال وقفه  ۱۳ دی ماه سالجاری همزمان با فرخنده میلاد با سعادت سبب خلقت، صدیقه طاهره حضرت ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از ایران اسلامی به مدینه منوره و مکه معظمه مشرف می شوند.

سعید محمدی فارسانی، گفت: با تلاش ارزشمند مسئولان حج و زیارت کشور و براساس توافقات انجام شده و امضا تفاهم‌نامه و قراردادهای مربوطه در سفر وزیر امور خارجه، حدود ۶2 هزار نفر برای انجام مناسک عمره مفرده عازم عربستان می شوند که اولین کاروان از استان چهارمحال و بختیاری هم با 108 زائر هجدهم دیماه عازم سر زمین وحی خواهد شد.

رییس اداره حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری ،با اشاره به احادیث و روایات گفت: عمره مفرده يكى از بهترين اعمال است و دارای فضيلت های بسيار است،" اَلْعُمْرَةُ كَفّارَةٌ لِكُلِّ ذَنْبٍ" پيامبر اعظم صلی ‌الله علیه وآله وسلم فرمودند: " عمره كفّاره تمام گناهان است، همچنین پيامبر اكرم صلی ‌الله علیه وآله وسلم فرمودند: "بدان كه عمره، همان حج اصغر است و يك عمره، بهتر است از دنيا و آنچه در آن است و يك حج، بهتر از عمره است".

وی، با بیان مراحل و شرایط عمره مفرده، به تشریح قوانین عربستان پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم زائرین به بهترین شکل ممکن بتوانند مناسک عمره که در ماه رجب و عمره رجبیه می باشد را انجام و با صحت و سلامت به ایران اسلامی باز گردند و نائب الزیاره همه مشتاقان باشند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، توضیحات کریم واحد مدیرکاروان، سخنرانی و بیان مناسک عمره توسط حجت الاسلام نصیری روحانی کاروان و مداحی و روضه خوانی یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار