با همکاری بسیج وهلال احمر شهرستان:

پویش غربالگری دیابت و فشار خون درتنگستان انجام شد

دکتر افروزه کاظمی،نماینده وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی درحاشیه بازدید از روند اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون درتنگستان گفت:این پویش با مشارکت مردم به صورت مطلوبی دراین شهرستان انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۰۰
|
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،دکتر افروزه کاظمی،نماینده وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی درحاشیه بازدید از روند اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون درتنگستان گفت:این پویش با مشارکت مردم به صورت مطلوبی دراین شهرستان انجام شده است.

پویش غربالگری دیابت و فشار خون درتنگستان انجام شد

نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود: با راهکارهای اندیشیده شده روند غربالگری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در شهرستان تنگستان به شکل مطلوبی انجام‌شده است.

 دکتر افروزه کاظمی در حاشیه بازدید از روند اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در تنگستان بیان داشت: برپایی ایستگاه‌های سیار در نقاط مختلف تنگستان بخصوص در نقاط پرتردد مانند ساحل و پاساژها این امکان را فراهم کرده است تا درصد بالایی از مردم در این مکان‌ها غربالگری شده و این موضوع در درصد افراد شرکت‌کننده در پویش کاملاً مشهود است.

کارشناس پایش و نظارت بر پویش ملی سلامت ادامه داد: آنچه روند ادامه پویش را در تنگستان کند نکرده و موجب شده طرح به‌خوبی مسیر خود را طی کند مراجعه خانه به خانه برای غربالگری افرادی است که به هر نحو امکان مراجعه به مراکز، پایگاه‌های سیار، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت را نداشته‌اند.

وی اظهار داشت: جلب مشارکت سازمان‌هایی مانند هلال‌احمر، بسیج و استفاده از ظرفیت دهیاری و شوراها و همچنین مساجد برای اجرای بهتر این طرح از نکات مثبت دیده‌شده در تنگستان بود.

دکتر کاظمی با عنوان اینکه آموزش یکی از اهداف پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا است تصریح کرد: پس از پایان طرح مهم‌ترین کار پیگیری و آموزش خود مراقبتی به بیماران دیابت و فشارخونی شناسایی‌شده است.

نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: اجرای هر طرحی نقاط قوت و ضعفی دارد که بهترین روش برای مشخص کردن این نقاط جهت اجرای بهتر طرح‌های بعدی انجام مصاحبه مستقیم و نظرخواهی از مردم و معتمدین آن‌هاست.

نماینده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت پایش و نظارت بر اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا در بخش دلوار شهرستان تنگستان حضور پیدا کردند و مسئول اجرای پویش غربالگری دیابت و فشارخون بالا در استان، مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت استان، رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان و تعدادی از مسئولین این شبکه وی را همراهی کردند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات