خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام محققی:

سلامت انتخابات باید رعایت شود/ افرادی که در انتصابات وظیفه ندارند دخالت نکنند

همدان-امام‌جمعه لالجین گفت: سلامت انتخابات باید رعایت شود، افرادی که در انتصابات وظیفه ندارند دخالت نکنند و مدیران اجرایی نیز باید در برابر این افراد ایستادگی کنند و زیر بار فشارها نروند.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۵۰
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محققی در جلسه شورای اداری بخش لالجین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: انتخابات یک جریان حساس و سرمایه مردمی برای نظام است و باید به چهار نکته بسیار مهم که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند اهتمام ویژه ورزیده و جایگاهی که به لطف نظام جمهوری اسلامی در اختیار داریم و در وضعیت موجود که دشمنان داخلی و خارجی به فکر ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند، ایستادگی کرده و همانند رئیس جمهور که روحیه انقلابی و جهادی در بین مردم دارند ماهم بتوانیم این جایگاه را داشته باشیم.

وی افزود: از مدیران درخواست داریم طی سال در بین مردم حضور پیدا کنند و گزارش عملکرد بدهند چراکه این امر باعث اعتمادسازی بین مردم می‌شود.

امام‌جمعه لالجین با اشاره به دخالت در انتصابات گفت: سلامت انتخابات باید رعایت شود، افرادی که در انتصابات وظیفه ندارند دخالت نکنند و مدیران اجرایی نیز باید در برابر این افراد ایستادگی کنند و زیر بار فشارها نروند و باعث دلسردی مردم نسبت به نظام نشوند.

وی ادامه داد: ما در منطقه شاهد این فشارها و تغییرات بودیم که امیدواریم دیگر شاهد این نوع روش تغییرات نباشیم، هر مدیر و مسئولی باید به وظیفه و رسالت خود بپردازد، ما مجلس را طوری ایجاد کردیم که از وظیفه اصلی خود غافل شده است، وظیفه نماینده قانون‌گذاری درست در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی است.

محققی عنوان کرد: ما در کمیسیون اقتصادی مجلس شاهد این هستیم که نوع بودجه‌ریزی باعث نگرانی مردم شده است، این نگاه، نگاه نئولیبرالیستی است که در دولت‌های دیگر حاکم بود که متاسفانه امروز نیز در این مجلس حاکم شده است؛ ناترازی بودجه نباید با بالا بردن ارز و دلار جبران شود.

وی گفت: دولت و مجلس باید به تولیدات خرد توجه ویژه داشته باشد؛ همین تولیدها به داد کشور می‌رسد نه آن تولیدات که چوب لای چرخ نظام می‌کنند، مجلس اگر می‌خواهد به مردم کمک کند به مسائلی از قبیل تولید، خودرو، راه و مشکلات نرخ‌های دوگانه در ارز بپردازد.

امام جمعه لالجین در مورد انتخابات گفت: همه باید کمک کنند تا انتخابات پرشور و سلامتی برگزار شود، انتخابات پرشوری که باعث رفع مشکلات و روی کارآمدن فضای جدید، روحیه جدید و افکار جدید باشد.

* باید فضای سالم انتخاباتی را ایجاد کنیم

بخشدار لالجین نیز در این جلسه بیان اینکه کمتر از سه ماه دیگر یکی از بزرگترین رویدادهای سیاسی انتخابات را پیش رو داریم، گفت: طبق اعلام دادستانی استان مدیران و دهیاران اجازه سوء‌گیری به نفع کاندیدای خاصی را ندارند و در صورت مشاهده ناچار به ارسال گزارش هستیم.

میرزایی افزود: طبق قانون فعالیت کارکنان و روسای ادارات و دهیاران به نفع کاندیدای خاصی ممنوع است، همراهی ما با کاندیداهای انتخاباتی باعث ایجاد شائبه شده و همچنین برابر قانون با خاطیان برخورد می‌شود.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ما باید فضای سالم انتخاباتی را ایجاد کنیم که باعث حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی شود.

بخشدار لالجین افزود: هیئت نظارت انتخابات تشکیل شده است، از همه حوزه‌های رای‌گیری بازدید به عمل آمده و زیرساخت‌های آن تامین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات