فرماندار اردبیل:

حفظ هویت اردبیل، مهمترین اولویت مسئولان است

فرماندار اردبیل از تدوین طرح‌ جامع ساماندهی اماکن تاریخی و هویتی اردبیل خبر داد و گفت: حفظ هویت فرهنگی، تاریخی و دینی دارالارشاد از مهمترین اولویت‌های مسئولان شهرستان اردبیل است.
کد خبر: ۹۵۶۵۶۷۵
|
۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

حفظ هویت اردبیل، مهمترین اولویت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید محمد اعتماد اعجازی صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت اماکن تاریخی اردبیل به اهمیت حراست از میراث‌های معنوی اردبیل پرداخت و گفت: حفظ هویت فرهنگی، تاریخی و دینی دارالارشاداز مهمترین اولویت‌های مسئولان شهرستان اردبیل است.

فرماندار اردبیل به تدوین طرح جامع ساماندهی اماکن تاریخی و هویتی اردبیل از جمله جمعه مسجد اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه بعد از بقعه شیخ صفی‌الدین از مهمترین نمادهای دارالارشاد اردبیل محسوب شده و جایگاه این مسجد تاریخی نیز در نزد مردم مهم است.

وی به تأمین اعتبار بازسازی و مرمت بناهای تاریخی دارالارشاد اشاره کرد و گفت: طرح ساماندهی مجموعه زمان‌بندی شده و هر مرحله با تأمین اعتبار لازم به سرعت اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار اردبیل به عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی میرفتاحی اردبیل اشاره کرد و گفت: روند مرمت کاری این مجموعه تسهیل و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: این مجموعه به صورت ویژه تجهیز و در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

اعتماد اعجازی با بیان اینکه در این مجموعه آثار و دستاوردهای مفاخر علمی و فرهنگی اردبیل به عنوان دایره‌المعارف تدوین شده و در اختیار محققین و پژوهشگران گذاشته می‌شود گفت: این کار در راستای حفظ میراث معنوی استان و انتقال معارف کهن دارالارشاد به نسل جوان و آینده استان اردبیل انجام گرفته است.

اعتماد اعجازی در ادامه سخنان خود به بازسازی بازارهای تاریخی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی سرای زنجیر و بازار برنج فروشان اردبیل از وضعیت مطلوب برخوردار بوده و بزودی بعد از بازسازی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار