امام جمعه بهاباد با تاکید بر لزوم ایجاد فضا‌های فرهنگی و مذهبی در بهاباد گفت: تشکیل کانون عترت و نهج البلاغه در این شهرستان ضروری است.
کد خبر: ۹۵۶۴۹۱۱
|
۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درخطبه‌های نماز جمعه شهرستان بهاباد که درمسجد جامع اقامه شد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی، انجام دادن واجبات وترک محرمات وگناهان وتبریک میلاد حضرت عیسی مسیح پیامبر خدا وآغاز سال نومیلادی اشاره کرد واظهارداشت: پیام بزرگ حضرت عیسی (ع) دعوت به صلح و دوستی و ثبات بود، اما یهودیان و کافران تاب تحمل آموزه‌های آن حضرت را نیاوردند و کمر به قتل او بستند.
امام جمعه بهاباد گفت: حضرت عیسی (ع) به تمام بشریت متعلق است، زیرا پیامبر صلح ودوستی می باشد.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه عیسی مسیح (ع) فریاد عدالت خواهی و ظلم ستیزی سرداد و معجزاتی از خود نشان داد که کاهنان را به حیرت واداشت افزود: او معلم بزرگ صلح و دوستی بود و بشریت را به همدلی و وفاق دعوت می‌کرد و همواره برای پیاده کردن دستورات الهی راه‌های پرفراز و نشیبی را طی می‌کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد گفت: حضرت مسیح علیه السلام در قرآن، «کلمه خدا» معرفی شده و این وصف در میان همه پیامبران تنها به او اختصاص یافته است. قرآن در سه آیه، این وصف را برای حضرت مسیح علیه السلام به کار برده است.
امام جمعه بهاباد دربخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه با اشاره به اینکه همه چیز‌ها ومسائل شهر‌ها وکشور ازمساجد شروع میشود ومساجد باید پایگاهی برای بیان درس‌های فلسفی، احکام، نهج البلاغه وعلمی باشد گفت: ایجاد کانون عترت ونهج البلاغه درشهرستان ازضروریات میباشد که امیدواریم مسئولان شهرستان درخصوص راه اندازی این مرکز علمی وقرآنی اقدامات لازم را انجام دهند.
ابراهیمی بشکانی با اشاره به حادثه تروریستی در مقر نیروی انتظامی شهرستان راسک، ضمن محکوم نمودن این جنایت توسط تروریست‌ها و تسلیت شهادت پرسنل نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: در ایام گذشته واقعه دردناک حمله ناجوانمردانه به ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان راسک را داشتیم و عده‌ای از عزیزان ما شهید شدند که شهادت این دلاورمردان را به خانواده شهدا و مردم عزیز و صبور راسک تسلیت عرض می‌کنیم و البته به خود این شهیدان که به فوز شهادت نائل آمدند و بر سر سفره احسان الهی روزی می‌خورند تبریک عرض می‌کنیم.
امام جمعه بهاباد به سه مسله مهم امنیت، توسعه وپیشرفت در شهرستان بهاباد اشاره کرد وگفت: مهمترین مشکل عمده درشهرستان بهاباد تفرقه افکنی بین مردم است.
وی با بیان اینکه ما امروزدرجامعه به امنیت اجتماعی نیازداریم افزود: امنیت و عدالت اجتماعی از سرمایه‌های اساسی یک جامعه است.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه امنیت پیش نیاز تمام فعالیت‌های جامعه است، افزود: مهم‌ترین نیاز یک جامعه امنیت در حوزه‌های مختلف است که بخش عمده تأمین آن بر عهده سبز پوشان ناجا است و این وظیفه شما را سنگین‌تر می‌کند؛ چرا که در صورت عدم وجود امنیت مشکلات زیادی به وجود می‌آید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات