ولایت مداری حضرت زهرا(س)الگویی ناب برای مسلمانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین خرمدل در مجلس عزای حضرت زهرا(س)که در سپاه امام علی (ع) تنگستان برگزار شد گفت:حضرت زهرا(س) الگوی یک زن به تمام معنا ودر کنار ولایت مداری، همسری نمونه و مادری ارزشمند بود.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۷۹
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)در سپاه تنگستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان ،حجت الاسلام والمسلمین امیر خرمدل در مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا که در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه امام علی (ع) تنگستان برگزارشد ضمن تسلیت ایام حزن واندوه مادر اهل‌بیت علیهم‌السلام گفت:بانوان مسلمان ما می‌توانند الگوی رفتاری و سبک زندگی اسلامی خود را با تبعیت از نخستین ولایت مدار تاریخ قرار دهند.
حجت‌الاسلام خرمدل در ادامه افزود:فاطمیه شعار نیست، بلکه شعور درک منزلت زهرا(س) برای الگوی تمام قرن‌ها شدن است و فصل بی تکرار صلابت گفتار او در خطبه فدکیه... از همین روست که فرزندش مهدی(عج) در یکی از نامه‌هایشان می‌فرمایند: «و در دختر پیامبر خدا(ص) برای من الگوی نیکویی است».
ایشان علاقه پیامبر اکرم (ص) به حضرت زهرا را اینگونه توصیف کردند:شهادت فاطمه زهرا(س)، مرثیه‌ای ماندگار در قلب رهروان است که باید هر آینه در دیده همگان به تصویر کشیده شود. او کسی بود که پدرش فرمود: «فاطمه(س) حوریه‌ای است به صورت انسان که من هر گاه مشتاق بوی بهشت می شوم، دخترم فاطمه(س) را می بویم» .
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) ولایت مداری است، ادامه داد: اگر تاریخ ولایت مداری، ولایت پذیری و دفاع از ولایت را مرور کنیم نخستین کسی به چشم می خورد و همه وامدار رشادت های او هستند حضرت زهرا (س) است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خرمدل در پایان با اشاره به مقام و شخصیت حضرت زهرا(س) در مراجعه به قرآن و روایات اسلامی، اظهار کرد: تعاریفی که در قرآن و روایات در خصوص حضرت زهرا(س) وجود دارد در هیچ یک از ائمه هدا نیست و این تعاریف باعث روشن شدن مقام حضرت زهرا(س) برای ما است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار