سردار محمدرضا عباسی:

بارزترین ویژگی شخصیت حضرت زهرا(س)اطاعت از خداوند است

زنجان -فرمانده تیپ ۳۶انصارالمهدی( عج) گفت: بارزترین ویژگی شخصیت حضرت زهرا(س)اطاعت از خداوند و بندگی است.
کد خبر: ۹۵۶۳۷۲۵
|
۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

بارزترین ویژگی شخصیت حضرت زهرا(س)اطاعت از خداوند است

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، سردار محمدرضا عباسی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) ویژگی‌های بسیاری دارد که می‌تواند برای زنان جامعه اسلامی الگو باشد، اما بارزترین مشخصه ایشان بندگی خداوند است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: می‌توان به شخصیت این بانوی بزرگوار در بعد قرآنی از سه منظر قرآن و سیره حضرت، قرآن در کلام حضرت و حضرت زهرا (س) در قرآن پرداخت.

فرمانده تیپ۳۶ انصارالمهدی (عج) با بیان این که پیامبر اکرم (ص) فرموده است اولین کسی که وارد بهشت می‌شود، حضرت زهرا (س) است ابراز داشت: این بانوی دو عالم با قرآن کریم مأنوس بوده و فرزندانشان را نیز بر اساس مبانی قرآن تربیت کرده؛ و همچنین حضرت زهرا (س) هنگام عبادت چنان غرق در عبادت می‌شد که از فرط ایستادن پاهایشان ورم می‌کرد.

وی افزود:حضرت زهرا (س) وقتی در زندگی در مقابل مشکلات احساس خستگی می‌کرد، رهنمودی که حضرت پیامبر (ص) به ایشان فرمودند را به کار می‌برد؛ ایشان تسبیحات حضرت زهرا (س) را رهنمودی در کاهش مصائب می‌دانست و بی‌شک قرآن‌کریم در زندگی این بانوی بزرگوار تأثیر بسیار و مستقیم داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که این بانوی بزرگوار در زندگی همیشه به قرآن و آیات قرآن استناد می‌کرد، تصریح کرد: زمانی که بر سر ماجرای فدک این بانوی بزرگوار مناظره‌ای با عمر و ابوبکر داشت در تمام موارد به آیات قرآن استناد کرد که نشان‌دهنده اشراف و تسلط کامل ایشان به کلام وحی بود.


فاطمه عسگری

ارسال نظرات
آخرین اخبار