امام‌جمعه یزد گفت: ضعف ایمان و زیاده‌خواهی دو عامل مهمی است که فساد اقتصادی در جامعه را رقم می‌زند.
کد خبر: ۹۵۶۳۵۷۰
|
۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزد با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «نبوت هیچ پیامبری به کمال نرسید تا اینکه به فضل و معرفت حضرت زهرا (س) اقرار کرد»، اظهار کرد: در شرایطی که حضرت زهرا (س) برای امامان و پیامبران اسوه قرار گرفت؛ به‌عنوان پیروان آن حضرت باید نسبت به ایشان معرفت داشته و در زندگی سیره فاطمی را سرلوحه قرار دهیم.
امام‌جمعه یزد ادامه داد: حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف به ویژه برای بانوان الگویی است که خانه‌داری، تربیت فرزند، همسرداری، علم، حمایت از ولایت و ... را می‌توان از ایشان تاسی جست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر در برهه کنونی با فساد اقتصادی مبارزه نشود، این غده سرطانی ریشه دوانده و در جامعه فراگیر می‌شود، عنوان کرد: بار‌ها مقام معظم رهبری در رابطه با فساد اقتصادی و ضرورت مقابله با آن هشدار داده‌اند؛ ضرورت دارد دولت و مردم به صورت جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی همت گمارند.

ناصری در وهله اول، ضعف ایمان را عامل فساد اقتصادی عنوان کرد و افزود: اگر فرزندان این جامعه از همان ابتدا با خدا و دین و اثرات سوء فساد و حرام‌خواری آشنا شوند، دیگر فساد در جامعه جایی نخواهد داشت؛ ضرورت دارد خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی آموزش در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: در زمان طاغوت فساد اقتصادی در کشور فراگیر شده بود؛ با طلوع انقلاب اسلامی ظلمت فساد از جامعه رخت بر بست و دشمن از ایران اسلامی نا امید شد؛ اما باری دیگر در برهه کنونی دشمن تلاش می‌کند تا با ضعیف کردن بنیه‌های دینی و اعتقادی جامعه ایران اسلامی، فساد را ترویج داده و جوانان این مرز و بوم را اغوا کنند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی جوانان این مرز و بوم را به بی دینی، لاابالی‌گری و عدم پایبندی به اخلاق فرا می‌خوانند، تصریح کرد: تقویت بنیه دینی در جامعه امروز ضرورت دارد؛ دشمن برای از بین بردن بنیه دینی جامعه تلاش می‌کند تا فساد‌های گوناگون از جمله فساد اقتصادی در جامعه رواج پیدا کند.

ناصری با اشاره به اینکه فساد اقتصادی در سایه بی اعتقادی دینی رخ می‌دهد، گفت: زمانی که فردی به دین اعتقاد نداشته باشد، بدون در نظر گرفتن حلال یا حرام بودن و بدون در نظر گرفتن سایر اعضای جامعه میلیارد‌ها دلار ارز می‌گیرد و آن کالا را با سود کلان به فروش می‌رساند.

وی خودخواهی و زیاده‌خواهی را از ویژگی مفسدان اقتصادی عنوان کرد و افزود: اگر دولت بخواهد ریشه تورم را بخشکاند و گرانی را از بین ببرد، باید تجار بزرگ را زیر ذره‌بین خود برده و ضابطه‌مند آن‌ها را رصد کند، تا اگر در بین آن‌ها مفسد اقتصادی وجود دارد، جلوی آن‌ها گرفته شود؛ این مسئله باعث حل عمده مشکلات اقتصادی خواهد شد.

ارسال نظرات