رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: برای تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستا طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) در شورای اجتماعی وزارت کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۹۰
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،جهانگیر شاهینی امروز( ۲۳ آذر) در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد؛ در راستای پیشرفت همه جانبه روستاهای کشور به عنوان مبادی مهاجرت به شهرها که آثار منفی اقتصادی و فرهنگی از جمله خدشه به امنیت غذایی و محو فرهنگ تمدن ساز روستا را به دنبال دارد و همچنین برای تدوین الگوی مهاجرت معکوس بر مبنای تقویت حکمرانی روستا طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) در شورای اجتماعی وزارت کشور مصوب و به استان‌ها ابلاغ شده است.
به گفته شاهینی دولت در تلاش است تا با بررسی ابعاد مختلف این طرح، نگاه‌ها به سوی توانمندسازی مردم و استفاده از ظرفیت‌های مختلف روستا معطوف شده تا علاوه بر بازگشت روستاها به هویت اصلی خود، زمینه مهاجرت معکوس فراهم شده و روستاها به کانون برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های توسعه اقتصادی تبدیل شود.
دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: سیری که در طرح تکام (توانمند سازی و کارآفرینی مردم پایه) هدف گذاری شده، پیشرفت همه جانبه روستا و پایداری استقرار روستاییان فعلی و کمک به مهاجرت معکوس است که لازمه آن توانمندسازی مردم و بالفعل ساختن ظرفیت‌های روستا است.
سپس بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی ، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست به رای گذاشته شد و با تعدادی از طرح‌ها موافقت شد و برخی از طرح‌ها نیز جهت بررسی بیشتر مجدداً به دستگاه مربوطه ارجاع داده شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در پایان جلسه به چند نکته بسیار مهم اشاره کرد و گفت: براساس تاکید دولت به دستگاههای اجرایی اطلاعات طرح‌های آماری مبنای تصمیم گیری سازمانی بوده و نیاز است که اطلاعات لازم به موقع در اختیار این سازمان قرار گیرد.
وی افزود: دولت سیزدهم برنامه دوساله پروژه‌های خاتمه یافتنی تا پایان سال ۱۴۰۳ را تهیه کرده و در این راستا تقسیم اعتبارات عمرانی با اولویت مصوبات سفرهای استانی و پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابراز داشت: از مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان مصوب سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن ارتباط با سازمان‌های مرکزی خود به جد پیگیر تخصیص‌های مربوطه باشند.
شاهینی تصریح کرد: به هیچ عنوان به پروژه‌های راکد تخصیص داده نمی شود.

وی در ادامه گفت اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت لازم است در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب و توزیع شوند.

ارسال نظرات