یک میلیون و 450هزار نفر از جوانان سرباز مهارت شغلی آموخته اند

سردار موسی کمالی گفت: از بدو تشکیل قرارگاه مهارت آموزی نیروهای وظیفه، بالغ بر یک میلیون و 450 هزار نفر از جوانان سرباز مهارت شغلی فراگرفته اند.
کد خبر: ۹۵۶۳۳۱۵
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه متولیان مهارت آموزی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام باحضور هیئت اعزامی از ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

مشاورعالی قرارگاه مهارت آموزی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این جلسه گفت: امروز بحث بیکاری  یکی از چالش ها و بحران های کشور ماست و همچنین از دغدغه های خانواده ه این است که جوانان خودشان بعد از انجام خدمت سربازی چگونه به اشتغال برسند.

سردار موسی کمالی افزود: در راستای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری که همواره به نیروهای مسلح تأکید داشتند جوانانی که وارد سربازی می شوند، در مدت خدمت ، آموزش و مهارت و کار یاد بگیرند و وارد جامعه شوند؛ نیروهای مسلح احساس مسئولیت کردند و از سال 96 به بحث مهارت آموزی و اشتغال جوانان سرباز ورود کردند و به کمک دستگاه های دولتی مثل سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های متولی شتافتند.

وی ادامه داد: از بدو تشکیل قرارگاه مهارت آموزی نیروهای وظیفه، بالغ بر یک میلیون و 450 هزار نفر از جوانان سرباز مهارت شغلی آموخته و گواهی گرفته اند.

این مقام مسول خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری که امروز ما حضور داریم و در خدمت عزیزان سپاه پاسداران هستیم، اینها هم با توجه به اوامر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، از آنجایی که خود را سرباز ولایت می دانند، تمام همّ و غمّ خود را در این راه بسیج کرده اند تا بتوانند سربازنی که وارد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام می شوند، آموزش دهند و در این راه موفق بوده اند.

آقای امامی مسئول آموزش سربازان در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هم گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای مطالبه بحق مقام معظم رهبری برای مهارت آموزی سربازان، به این عرصه ورود کرده و خوشبختانه ستاد کل نیروهای مسلح قرارگاهی در این رابطه تشکیل داده و خود را مکلف به همکاری با این قرارگاه برای مهارت آموزی سربازان می دانیم.

وی افزود: در چند سال اخیر که از تشکیل قرارگاه گذشته، ما سعی کردیم و تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری از قبیل؛ مراکز، کارگاه ها، تجهیزات، مربیان، دستورالعمل ها و شیوه نامه، تجارب کارشناسی موجود و ... همه و همه را به خدمت گرفته ایم تا ان شاءالله بتوانیم در زمینه مهارت آموزی سربازان کمک کنیم.

امامی در پایان تأکید کرد: امیدواریم تمام پادگان های کشور را به دانشگاه های مهارت آموزی تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار