خبرهای داغ:
دکتر نقی‌پور:

واحد فرآوری و قطعه بندی آبزیان نهاوند پتانسیل خوبی برای صادرات دارد

همدان-مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: واحد فرآوری و قطعه آبزیان در نهاوند به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری و قطعه بندی ماهی و گوشت قرمز در غرب کشور از پتانسیل خوبی برای صادرات آبزیان برخوردار است.
کد خبر: ۹۵۶۳۲۰۳
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
واحد فرآوری و قطعه بندی آبزیان نهاوند پتانسیل خوبی برای صادرات دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر امیرحسین نقی‌پور ضمن بازدید از سالن کشتار دام سبک و سنگین از سردخانه و سایر تاسیسات موجود در کشتارگاه، بر اهمیت توجه به مسائل بهداشتی مرتبط با کشتارگاه دام به ویژه استفاده از سالن پیش سرد برای ارتقاء کیفیت بهداشتی و خوراکی گوشت قرمز، اجرای مصوبات کمیته ساماندهی کشتارگاه دام، رعایت بهداشت فردی کارکنان شاغل در کشتارگاه و همکاری با بازرس بهداشتی و ناظر ذبح شرعی تاکید کرد.

وی هدف از این بازدید‌ را ارزیابی وضعیت موجود واحد‌های کشتارگاه و نظارت بر عملکرد آن‌ عنوان کرد و افزود: نظارت بر حسن اجرای ضوابط بهداشتی دامپزشکی و ارزیابی نحوه نظارت اداره دامپزشکی شهرستان بر کشتارگاه‌ و همچنین نحوه عملکرد ناظر دولتی در این واحد تولیدی از دیگر مواردی بود که در این بازدید بررسی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تاکید کرد: برای اینکه نهایت استفاده از توانمندی و ظرفیت کشتارگاه صنعتی دام شهرستان نهاوند به عنوان دومین کشتارگاه صنعتی دام استان شود، می‌طلبد این واحد با توجه به درخواست مالک توسعه پیدا کند بنابراین دامپزشکی استان در هر زمینه‌ای که نیاز باشد با این مجموعه همکاری و پیگیری لازم را خواهند داشت.

وی در ادامه سفر خود به شهرستان نهاوند از واحد فرآوری و قطعه‌بندی آبزیان در نهاوند بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: این مجتمع به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری و قطعه بندی ماهی و گوشت قرمز در غرب کشور با ظرفیت یک هزار تن، از پتانسیل خوبی برای صادرات آبزیان برخوردار است.

نقی‌پور اظهار کرد: یکی از اهداف مهم اداره کل دامپزشکی استان، حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان در کمترین زمان ممکن است که نیاز است نظارت عالیه بر تولید، توزیع، نگهداری و حمل و نقل برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل این واحد در حوزه بسته‌بندی و صادرات آبزیان نیاز است براساس برنامه و مدت زمان مشخص نسبت به رفع موانع، توسعه و تجهیز این واحد اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان گفت: شهرستان نهاوند به عنوان یکی از مهمترین مراکز آبزی پروری غرب کشور با دریافت کد IR که ویژه صادرات است، سالانه ۸۰۰ تن ماهی  گرم و منجمد به کشورهای اوراسیا صادر می کند و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال شهرستان دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات