سرپرست شرکت گاز استان یزد گفت: مشترکان خانگی استان که از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه امسال در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، مشمول استفاده از تخفیف ویژه در پرداخت گازبها می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۹۳
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حامد خواجوی گفت: مشترکان خانگی استان که از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفندماه امسال در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند، مشمول استفاده از تخفیف ویژه در پرداخت گازب‌ها می‌شوند.

سرپرست شرکت گاز استان یزد افزود: براساس تصویب نامه هیات وزیران، مشترکان خانگی که بتوانند در فاصله زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند سال جاری مصرف خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش دهند، از پاداش صرفه جویی برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: براساس اطلاعات موجود حدود ۳۱ درصد مشترکان خانگی گاز در استان یزد جزو مشترکان کم مصرف،۵۲ درصد مشترک با مصرف متعارف، ۱۱ درصد در گروه پرمصرف‌ها و حدود ۶ درصد نیز در زمره مشترکان بسیار پرمصرف هستند.

وی گفت: براساس مصوبه صادر شده مشترکان که دارای سابقه مصرف در سال قبل بوده و از تسهیلات مربوط به بهینه‌سازی گرمایشی و موتورخانه بهره‌مند نشده باشند، مشمول پاداش صرفه‌جویی می‌شوند.

وی اضافه کرد: حداقل مبلغ پاداش برای مشترکان مشمول این طرح ۲۲۸ هزار ریال و حداکثر آن چهار میلیون ۹۸۷ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

خواجوی اظهار کرد: شهر‌های کشور به مناطق جغرافیایی پنجگانه و میزان مصرف مشترکان به ۱۲ پله تقسیم‌بندی شده که بر همین اساس سه پله نخست؛ مشترکان کم مصرف، سه پله دوم؛ مشترکان با مصرف متوسط، چهار پله بعدی؛ مشترکان پرمصرف و دو پله آخر (پله‌های یازدهم و دوازدهم) مشترکان بسیار پرمصرف را شامل می‌شود که تعرفه گازب‌های آن‌ها به ترتیب ۵۰ هزار و ۶۰ هزار ریال محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه مشترکان شرکت گاز استان در قالب اقلیم‌های ۲ و ۳ تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: مشترکان اقلیم ۳ که مصرف گاز آن‌ها ماهانه به ازای هر واحد بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب باشد مشترکان با مصرف متوسط، ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ مترمکعب مشترکان پرمصرف و بالای هزار و ۱۰۰ مترمکعب بسیار پرمصرف محسوب می‌شوند که این رتبه‌بندی در اقلیم ۲ به ترتیب بین اعداد ۴۵۰ تا ۷۵۰،۷۵۰ تا ۱۱۵۰ و بیشتر از ۱۱۵۰ مترمکعب در ماه به ازای هر واحد در نظر گرفته است.

خواجوی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار موجود در مجموع ۸۳ درصد مشترکان بخش خانگی شرکت گاز استان در زمره مشترکان کم مصرف و متوسط هستند و مبلغ گاز بهای ماهانه آن‌ها زیر یک میلیون ریال است.

وی تعداد مشترکان شرکت گاز استان را ۵۳۵ هزار و ۶۴۵ مشترک بیان کرد و گفت: از این تعداد ۴۸۴ هزار و ۶۴۸ مشترکان بخش خانگی هستند.

خواجوی عنوان کرد: روستا‌ها و شهر‌های بهاباد، خضرآباد، نیر، تفت، ندوشن در اقلیم ۲ و شهر‌ها و روستا‌های یزد، میبد، اردکان، هرات، مروست، مهردشت، ابرکوه، مهریز، اشکذر، زارچ و بافق هم در اقلیم ۳ قرار دارند.

اقداماتی ازقبیل خاموش کردن سیستم گرمایش اتاق‌های بلااستفاده، استفاده از لباس‌های مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم در شب و مواردی از این قبیل باعث کاهش مصرف گاز و امکان برخورداری از تخفیف گازب‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات